Yunanistan, geçiş ücretleri arttıkça en ölümcül tren trajedisine cevap arıyor

QAvvap

New member


LARİSSAYunanistan: Yunanistan’ın en kötü demiryolu kazasındaki ölü sayısı, “insan hatası” olarak suçlanan bir kafa kafaya çarpışmanın öfkeli protestolara yol açmasının ardından Perşembe günü 42’ye yükseldi.
İki tren, Salı günü gece yarısından önce Yunanistan’ın orta kesimindeki Larissa kenti dışındaki bir tünelin yakınında çarpıştı. İki araba ezildi ve üçüncüsü alev alarak insanları içeride hapsetti.
İtfaiye sözcüsü AFP’ye, kurtarma ekiplerinin bütün gece hayatta kalanları aramak için çalıştığını, ancak şansın giderek azaldığını söyledi.
“Zaman bizden yana değil” dedi.
Başbakan Kyriakos Miçotakis Yunanistan’da “emsalsiz korkunç bir tren kazası” olduğunu söyledi ve trajedinin “tamamen soruşturulacağına” söz verdi.
Mitsotakis Çarşamba günü afet bölgesini ziyareti sonrasında, “Her şey, dramanın maalesef trajik bir insan hatasından kaynaklandığını gösteriyor.” dedi.
Yolcular, kazadan kaynaklanan korku ve kaos sahnelerini, birçoğunun tren devrildiğinde kırık cam ve enkazdan kaçtığını ve dışarı çıkmak için camları kırdığını anlattı.
İtfaiye servisi, trenin yemek vagonunun çarpışmadan sonra alevler içinde kaldığını ve içindeki sıcaklığın 1.300 santigrat dereceye ulaştığını söyledi.
Kazadan saatler sonra, gemide kaç kişinin olduğunun hemen belli olmaması, kayıpları aramayı zorlaştırdı.
Larissa Genel Hastanesi baş adli tabibi Roubini Leontari Perşembe günü devlet televizyonu ERT’ye verdiği demeçte, ikisi de dahil olmak üzere 10’dan fazla kişinin kayıp olduğunu söyledi. Kıbrıs vatandaşları.
Perşembe günü enkaz alanından alınan TV görüntüleri, bir vincin altında bir ceset olduğuna inanılan bir tren vagonunun parçalanmış kalıntılarını dikkatlice kaldırdığını gösterdi.
Larissa Genel Hastanesi’nde kıdemli bir ortopedi doktoru olan Costas Bargiotas, Skai TV’ye “Yirmili yaşlarında çocuklarla dolu bir öğrenci treniydi” dedi.
“Gerçekten şok ediciydi … vagonlar kağıt gibi buruştu” dedi.
Bölgedeki kurtarma ekipleri, daha önce hiç bu büyüklükte bir felaketle karşılaşmadıklarını söylediler.
Pek çok ceset tanınmayacak kadar kömürleşmişti ve bazı yolcular vücut parçalarından teşhis edildi.
Polis, kalıntılardan ve eşleşme arayan 23 aile üyesinden 17 biyolojik örnek toplandığını söyledi.
Polis binaya taş atan protestocuları dağıtmak için göz yaşartıcı gaz kullanırken, öfkeli protestocular Çarşamba gecesi Atina’daki Hellenic Train ofisinin önünde toplandı.
Daha önce Larissa’da protestocular sessiz bir nöbet tuttular ve kazanın meydana geldiği vadinin adı olan Tempe kelimesini oluşturmak için beyaz güller getirdiler.
Kaza anında görevde olan istasyon şefinin Perşembe günü geç saatlerde merkezdeki Larissa kasabasında bir savcının huzuruna çıkması gerekiyordu.
59 yaşındaki, yaklaşık 350 kişilik bir yolcu treninin yük treniyle aynı hatta kilometrelerce çalışmasına nasıl izin verildiğini açıklamak zorunda kalacak.
Taksirle adam öldürmekle suçlanıyor ve hüküm giymesi halinde ömür boyu hapis cezasıyla karşı karşıya.
Tren birliği üyeleri, Atina-Selanik demiryolundaki güvenlik eksikliklerinin yıllardır bilindiğini söylediler.
Yunan demiryolu şirketi Trainose’un Ferrovie Dello Stato Italiane’ye satılmasından ve Hellenic Train haline gelmesinden beş yıl sonra, Atina-Selanik hattındaki güvenlik sistemleri hala tam otomatik değil.
Kıbrıslı bir tıp öğrencisi olan Nikos Savva, AFP’ye felaketin an meselesi olduğunu söyledi.
“Demiryolu ağı, yıpranmış, düşük ücretli personel ile sorunlu görünüyordu” dedi.
Yetkililer üç günlük ulusal yas ilan etti.
Üç şehirdeki hastaneler – Larissa, Selanik ve Katerini – altısı yoğun bakımda olmak üzere düzinelerce yaralıyı tedavi etti.
Kazadan birkaç saat sonra Yunanistan Ulaştırma Bakanı istifasını sundu.
Bu yıl yeniden seçilmek isteyen ve Nisan ayında bir oylama açıklaması beklenen Miçotakis için riskler kişisel olarak yüksek.