PiKe
Member
Trafik güvenliği
Uzmanlar: Karayolu trafiğinde yayaları daha iyi koruyun
Mevcut bağlantıyı kopyala
İnanılmaz yayaların sayısı yıllardır yüksek seviyede. Daha iyi koruma için öneriler kaldırım burunlarından akıllı trafik ışıklarına kadar uzanıyor. Bir genel bakış.
Yayaların karıştığı kazaların sayısı yıllardır sabit bir seviyede kalıyor. Çoğunlukla çok genç ya da çok yaşlı insanlar katılıyor. Yaşlanan toplumun Haberin Detaylarıına karşı uzmanlar bu nedenle uyarılmaktadır. Yaya olmanızın daha iyi korunmasını talep ediyorlar. Bunun için özel planlar farklıdır.
Polis Birliği'nin (GdP) federal başkan yardımcısı Michael Mertens, “Herkes yayadır ve sadece arabalarına giderlerse” diyor. Bu nedenle yayaların güvenliği söz konusudur. Bu aynı zamanda Federal İstatistik Ofisi'nin rakamları tarafından da gösterilmektedir: 2023'te yüzde dokuz ile yayalar, sürücülerden sonra kazaya katılanların en büyük ikinci grubuydu.
Polis birliği kentsel alanlarda saatte 30 kilometre hız talep ediyor
Mertens bu nedenle saatte 30 kilometrelik normal bir hıza ihtiyaç duyuyor. Patikaların yeterince güvenli olduğu yerlerde saatte 50 kilometre veya daha hızlı da araç kullanabilirsiniz. “Bir sürücü olarak bu beni de üzüyor ama bunu yapardım.” Karayolu trafik düzenlemelerinde yapılan değişiklikle belediyeler, 2024 yılında 30 bölgeyi uygulamaya koyma konusunda zaten rahatladı.
Polise göre, daha yüksek cezalar aynı zamanda trafik güvenliğinin de artmasına neden olacak. Mertens, “Avrupa genelinde cezalarda indirim yapan taraf biziz” diye vurguluyor.
Trafik planlayıcısı: Planlama yaparken ilk önce yayaları dikkate alın
Ancak Şehir, Bölge ve Arazi Planlama Derneği'nden trafik planlamacısı Catalin Saary, her şeyden önce yanlış park etme veya çok hızlı araç kullanma gibi ihlallerin daha tutarlı bir şekilde cezalandırılması gerektiğini söylüyor. Özellikle yanlış park edilen arabalar, yayaların çok geç görülmesi nedeniyle sıklıkla kazalara neden oluyor. Sigorta şirketlerinin kaza araştırmaları üzerine yaptığı bir araştırmaya göre, her beş ayaktan birinde park edilen arabalar ve bisiklet kazaları rol oynuyor. Saary, kaldırım burunları olarak adlandırılan daha fazla yolun, yani şeridi daha dar hale getiren erken kaldırımların yardımcı olabileceğini söylüyor.
Genel olarak trafik planlamasının yeniden düşünülmesi gerekiyor: öncelikle yayalar düşünülmeli. Park yerleri yalnızca hala yer varsa bir rol oynamalıdır. Saary'ye göre patikaların, örneğin yeşil ve gölgeli alanlar veya oturma yerleri tarafından kullanılabilmesi için daha çekici hale gelmesi gerekiyor.
Uzmanlar, 29 Ocak'tan itibaren Goslar'daki Ulaştırma Mahkemesi Günü'nde konu hakkında konuşmak istiyor. Üç gün süren kongre, her yıl Almanya'da trafik güvenliği ve trafik hukuku uzmanlarının en önemli toplantılarından biri olup, yasa koyucuya önerilerle sona eriyor.
Kazalarda en çok sürücüler suçlanıyor
Federal İstatistik Ofisi'nin rakamları, yayaların neden olduğu kazaların çoğunun arabalarla gerçekleştiğini gösteriyor. 2023'te vakaların yaklaşık yüzde 77'sinde sürücüler suçluydu. Björn-Steiger Vakfı kaza önleme başkanı Siegfried Brockmann, “Kazalar genellikle yayalar karşıdan karşıya geçmek istediğinde meydana geliyor” diyor.
2023 yılında ise kaza yapan yaya sayısı neredeyse 2019 yılındaki Corona öncesi seviye olan 34.815'e ulaştı. Ölen yaya sayısı ise daha da yüksekti (2019: 429). Kazalara en çok 15 yaş altı ve 75 yaş üstü kişiler karıştı.
Kaza araştırmacısı: “Daha fazla yaya geçidi – doğru yerlerde”
Alman sigorta endüstrisi genel birliğinden kaza araştırmacısı Kirstin Zeidler, pratik açıdan daha fazla yaya geçidi, trafik ışığı ve trafik adasının yardımcı olacağını söylüyor. Björn-Steiger Vakfı'ndan kaza araştırmacısı Siegfried Brockmann, gerçekte nerede geçiş yapılması gerektiğini trafik gözlemleriyle önceden öğrenmenin önemli olduğunu ekledi. Alman Polis Birliği, yaya geçitlerinin kurulmasının da daha kolay olması gerektiğini talep ediyor.
Zeidler, teknik olarak yakın gelecekte pek çok şeyin zaten mümkün veya düşünülebilir olduğunu söylüyor. Örneğin, yeni araçlarda veya ağ bağlantılı trafik ışıklarında ve birbirini yayalara veya diğer tehlikelere karşı uyaran araçlarda sadece uyarı destek sistemleri yerine aktif frenleme zorunluluğu sona eriyor. Auto Club Europa (ACE) aynı zamanda tarama araçları olarak adlandırılan araçlarla yanlış park edilmiş araçların dijital kontrollerini de önermektedir. Alman Avukatlar Birliği (DAV) henüz teknik sistemlerin olanaklarını göremiyor.
Avukat: Yeni düzenlemelere gerek yok
Alman Yol Güvenliği Konseyi, kavşak ve kavşaklara on metre mesafede sabit ücretle park etme ve bekletme yasağı istiyor. Mevcut düzenleme beş metre sağlar. ACE ayrıca kaldırımların daha iyi ve daha fazla bilgilendirilmesi yönünde çağrıda bulunuyor. Ve: ACE, “Temel olarak, patikalar, bisiklet yolları ve karayolunun katı bir şekilde ayrılması faydalı olacaktır” dedi.
Almanya otomobil kulübü de yayalar için daha iyi bir altyapı istiyor. Ancak DAV trafik avukatı Martin Diebold'a göre yeni düzenlemelere gerek yok.
dpa
Uzmanlar: Karayolu trafiğinde yayaları daha iyi koruyun
Mevcut bağlantıyı kopyala
İnanılmaz yayaların sayısı yıllardır yüksek seviyede. Daha iyi koruma için öneriler kaldırım burunlarından akıllı trafik ışıklarına kadar uzanıyor. Bir genel bakış.
Yayaların karıştığı kazaların sayısı yıllardır sabit bir seviyede kalıyor. Çoğunlukla çok genç ya da çok yaşlı insanlar katılıyor. Yaşlanan toplumun Haberin Detaylarıına karşı uzmanlar bu nedenle uyarılmaktadır. Yaya olmanızın daha iyi korunmasını talep ediyorlar. Bunun için özel planlar farklıdır.
Polis Birliği'nin (GdP) federal başkan yardımcısı Michael Mertens, “Herkes yayadır ve sadece arabalarına giderlerse” diyor. Bu nedenle yayaların güvenliği söz konusudur. Bu aynı zamanda Federal İstatistik Ofisi'nin rakamları tarafından da gösterilmektedir: 2023'te yüzde dokuz ile yayalar, sürücülerden sonra kazaya katılanların en büyük ikinci grubuydu.
Polis birliği kentsel alanlarda saatte 30 kilometre hız talep ediyor
Mertens bu nedenle saatte 30 kilometrelik normal bir hıza ihtiyaç duyuyor. Patikaların yeterince güvenli olduğu yerlerde saatte 50 kilometre veya daha hızlı da araç kullanabilirsiniz. “Bir sürücü olarak bu beni de üzüyor ama bunu yapardım.” Karayolu trafik düzenlemelerinde yapılan değişiklikle belediyeler, 2024 yılında 30 bölgeyi uygulamaya koyma konusunda zaten rahatladı.
Polise göre, daha yüksek cezalar aynı zamanda trafik güvenliğinin de artmasına neden olacak. Mertens, “Avrupa genelinde cezalarda indirim yapan taraf biziz” diye vurguluyor.
Trafik planlayıcısı: Planlama yaparken ilk önce yayaları dikkate alın
Ancak Şehir, Bölge ve Arazi Planlama Derneği'nden trafik planlamacısı Catalin Saary, her şeyden önce yanlış park etme veya çok hızlı araç kullanma gibi ihlallerin daha tutarlı bir şekilde cezalandırılması gerektiğini söylüyor. Özellikle yanlış park edilen arabalar, yayaların çok geç görülmesi nedeniyle sıklıkla kazalara neden oluyor. Sigorta şirketlerinin kaza araştırmaları üzerine yaptığı bir araştırmaya göre, her beş ayaktan birinde park edilen arabalar ve bisiklet kazaları rol oynuyor. Saary, kaldırım burunları olarak adlandırılan daha fazla yolun, yani şeridi daha dar hale getiren erken kaldırımların yardımcı olabileceğini söylüyor.
Genel olarak trafik planlamasının yeniden düşünülmesi gerekiyor: öncelikle yayalar düşünülmeli. Park yerleri yalnızca hala yer varsa bir rol oynamalıdır. Saary'ye göre patikaların, örneğin yeşil ve gölgeli alanlar veya oturma yerleri tarafından kullanılabilmesi için daha çekici hale gelmesi gerekiyor.
Uzmanlar, 29 Ocak'tan itibaren Goslar'daki Ulaştırma Mahkemesi Günü'nde konu hakkında konuşmak istiyor. Üç gün süren kongre, her yıl Almanya'da trafik güvenliği ve trafik hukuku uzmanlarının en önemli toplantılarından biri olup, yasa koyucuya önerilerle sona eriyor.
Kazalarda en çok sürücüler suçlanıyor
Federal İstatistik Ofisi'nin rakamları, yayaların neden olduğu kazaların çoğunun arabalarla gerçekleştiğini gösteriyor. 2023'te vakaların yaklaşık yüzde 77'sinde sürücüler suçluydu. Björn-Steiger Vakfı kaza önleme başkanı Siegfried Brockmann, “Kazalar genellikle yayalar karşıdan karşıya geçmek istediğinde meydana geliyor” diyor.
2023 yılında ise kaza yapan yaya sayısı neredeyse 2019 yılındaki Corona öncesi seviye olan 34.815'e ulaştı. Ölen yaya sayısı ise daha da yüksekti (2019: 429). Kazalara en çok 15 yaş altı ve 75 yaş üstü kişiler karıştı.
Kaza araştırmacısı: “Daha fazla yaya geçidi – doğru yerlerde”
Alman sigorta endüstrisi genel birliğinden kaza araştırmacısı Kirstin Zeidler, pratik açıdan daha fazla yaya geçidi, trafik ışığı ve trafik adasının yardımcı olacağını söylüyor. Björn-Steiger Vakfı'ndan kaza araştırmacısı Siegfried Brockmann, gerçekte nerede geçiş yapılması gerektiğini trafik gözlemleriyle önceden öğrenmenin önemli olduğunu ekledi. Alman Polis Birliği, yaya geçitlerinin kurulmasının da daha kolay olması gerektiğini talep ediyor.
Zeidler, teknik olarak yakın gelecekte pek çok şeyin zaten mümkün veya düşünülebilir olduğunu söylüyor. Örneğin, yeni araçlarda veya ağ bağlantılı trafik ışıklarında ve birbirini yayalara veya diğer tehlikelere karşı uyaran araçlarda sadece uyarı destek sistemleri yerine aktif frenleme zorunluluğu sona eriyor. Auto Club Europa (ACE) aynı zamanda tarama araçları olarak adlandırılan araçlarla yanlış park edilmiş araçların dijital kontrollerini de önermektedir. Alman Avukatlar Birliği (DAV) henüz teknik sistemlerin olanaklarını göremiyor.
Avukat: Yeni düzenlemelere gerek yok
Alman Yol Güvenliği Konseyi, kavşak ve kavşaklara on metre mesafede sabit ücretle park etme ve bekletme yasağı istiyor. Mevcut düzenleme beş metre sağlar. ACE ayrıca kaldırımların daha iyi ve daha fazla bilgilendirilmesi yönünde çağrıda bulunuyor. Ve: ACE, “Temel olarak, patikalar, bisiklet yolları ve karayolunun katı bir şekilde ayrılması faydalı olacaktır” dedi.
Almanya otomobil kulübü de yayalar için daha iyi bir altyapı istiyor. Ancak DAV trafik avukatı Martin Diebold'a göre yeni düzenlemelere gerek yok.
dpa