Vogelschlag: Kuş ve uçak çarpışması ne kadar tehlikeli?

PiKe

Member
Uçak kazasından sonra
Vogel vs Airplane – Kuş grevi hava trafiğinde ne kadar tehlikeli?






Mevcut bağlantıyı kopyalayın







Kuş grevi hava sahasında günlük yaşamdır. Ama kuşlar ve uçaklar çarpıştığında ne kadar tehlikeli? Ve bu tür çarpışmalar ne sıklıkla meydana gelir? Genel bir bakış.


Aralık ayında, Güney Koreli Muan'daki havaalanında bir Boeing mide iniş, pistin üzerine kayar ve beton bir duvara çarpar. 179 kişi öldü, iki hayatta kaldı. Şimdi bir ilk soruşturma raporu, kazanın nedeni hakkında bilgi vermektedir. Motorların bir kuş grevinin izleri var. Kuş vuruşları nedir? Ne sıklıkla meydana gelirler? Ve kuş ve uçak çarpıştığında ne kadar tehlikeli? Genel bir bakış.





Kuş grevi nedir?



Kuşlar pencereler, elektrik hatları veya uçak türbinleri gibi nesnelerle çarpıştığında, buna kuş çarpıcı denir. Engellere verilen hasar genellikle düşüktür, bu çarpışmalar kuşlar için hayatı tehdit edebilir.




31 Aralık 2024.12: 20


Uçak kazasından sonra

Güney Kore, Muan Havalimanı'nda beton duvarın kabul edilebilirliğini kontrol ediyor



Hava sahasındaki kuş vuruşları ne sıklıkla ortaya çıkar?



Kuşların ve uçakların çarpışması nadir değildir, daha ziyade hava sahasındaki günlük yaşamın bir parçasıdır. Yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde, Amerikan Havacılık Otoritesi FAA'nın verilerine göre, 1990-2023 yılları arasında bu tür kuş grevleri meydana geldi. Alman Hava Trafiğinin Önlenmesi Komitesi (DAVVL) 2024 için en az 1779 vaka kaydetti.





Kuş vuruşları özellikle sık sık nerede ortaya çıkar?



Boeing'in Muan'daki iniş yaklaşımında bir sürü kuşlara girdiğine ve şasinin genişletilemeyeceğine inanılıyor. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ICAO, başlangıç veya iniş sürecindeki tüm kuş grev vakalarının tahmini yüzde 90'ının yanı sıra pist ve pistlerde, yani havaalanının yakınında yuvarlandığını belirtiyor. Çoğu kuş saldırısı günde gerçekleşir.


22 Mayıs 2024.14: 18


Türbülans: Uçak aşırı havalarda biter

Uçuş kazası sonrası

Türbülans nasıl ortaya çıkıyor ve en çok hangi yollar bekleniyor





Hangi uçak parçaları özellikle etkilenir?



Uçuş yönünde hizalanan tüm uçak parçaları özellikle nesli tükenmekte olan alanlardır. Çoğu zaman kuş vuruşlarından etkilenen burun, kokpit, kanat ve uçağın motorlarıdır. Motorlar en zayıf parçalar olarak kabul edilir. Uçuş sırasında kuşlarla çarpışma, türbin yapraklarının deforme olmasına neden olabilir, bu da en ciddi durumda motorun tamamen kaybına neden olabilir. Ön cam bir çökme veya hatta atlamalarla kirlenirse de sorunlu olabilir. Sensörlerin bir kuş grevi nedeniyle hasar görmesi de tehlikeli olabilir.





Kuşların ve uçakların çarpışmaları ne kadar tehlikeli?



Kural olarak, kuş ve uçak arasındaki çatışmalar hafifçe kalkıyor – en azından uçak için. Çoğu zaman, hasar birkaç çarpma ile sınırlıdır. Ciddi kazalar son derece nadirdir. Ancak: kuş ne kadar büyük olursa, bir çarpışma o kadar tehlikeli olur. Ve tek bir kuş bir sürüden daha az tehlikelidir. Muan'ın talihsizliği durumunda, müfettişler motorlarda dNA izlerini gösterebildiler. Bunlar göçmen kuşlar.



Avustralya Örgütü Avustralya Havacılık Yaban Hayatı Tehlikesi Grubu (AAWHG), kuş grevlerinin şimdiye kadar 250 uçağın yok edilmesine ve 261 kişinin ölümüne yol açtığını belirtiyor. Güney Kore'deki uçak kazası bu sayılara dahil değildir. Her yıl kuş grevlerinin neden olduğu hasarın 1,2 milyar dolardan fazla olduğu tahmin edilmektedir.



TPO.