Ulaşım: AB Parlamentosu oyluyor: sürücüler için sağlık kontrolleri mi?

PiKe

Member
Trafik
AB Parlamentosu oyladı: sürücüler için sağlık kontrolleri mi?





AB Parlamentosu, yeni AB sürücü belgesi kurallarına ilişkin teklifleri oyluyor. Fotoğraf

© Sina Schuldt/dpa


Alman sürücüler için daha katı kurallar isteyen kişiler genellikle dirençle karşılaşıyor. Yakın zamanda bir Fransız Yeşiller milletvekili bunu öğrendi. Ancak tartışmalı bir öneri oylanıyor.





Gelecekte sürücülerin sağlıklarını düzenli olarak kontrol ettirmeleri gerekecek mi? AB Parlamentosu bu soruyu ele alıyor ve AB ehliyet kurallarında reform yapılmasına ilişkin müzakere pozisyonunu kabul ediyor.



Alman milletvekilleri bu tür düzenli soruşturmaları eleştiriyor ancak bu tür soruşturmalar diğer ülkelerde de zaten mevcut. Sınavların amacı, fiziksel olarak hâlâ direksiyona geçmeye hazır olup olmadığınızı kontrol etmektir.


Partiler arası eleştiri


Ulaştırma Komitesi'nin sorumlu raportörü Karima Delli başlangıçta sağlık kontrollerinden çok daha fazlasını talep etti. AB Parlamentosu'nun Ulaştırma Komitesi'nde bu yönde bir çoğunluk bulmuştu ancak partiler arası eleştirilerin ardından Fransız Yeşiller Milletvekili diğer birçok öneriye veda etmek zorunda kaldı.


Milletvekillerine göre bu, SUV gibi ağır araçlar için getirilmesi gereken özel bir ehliyet kategorisiyle ilgiliydi. Edinilen bilgiye göre, AB ülkelerinin bireysel olarak genç sürücülere gece sürüşü yasağı getirme ihtimali artık tartışılacak bir konu değil.


Müzakerelerde AB ülkeleri bu tür zorunlu testlerin olmaması için çalışacak. Geçen yıl müzakere pozisyonlarına zaten karar vermişlerdi. Parlamento kendi tutumuna karar verdikten sonra nihai uzlaşmaya ilişkin müzakereler başlayabilir.


Karayolu trafiği daha güvenli hale gelmeli


Kuralların revizyonu, AB Komisyonu'nun Mart ayında sunduğu bir öneriye dayanıyor. Öneriler, yaşlıların yolda risk oluşturup oluşturmadığı konusunda bir tartışmaya yol açtı. Araştırmalar projenin sadece bir kısmı. Diğer konuların yanı sıra, gelecekte AB genelinde 17 yaşından itibaren eşlik eden araç kullanımının mümkün olup olmayacağı da tartışılıyor.


Yeni gerekliliklerin karayolu trafiğini daha güvenli hale getirmesi ve kazalarda daha az insanın ölmesi amaçlanıyor. AB rakamlarına göre Avrupa Birliği'nde her yıl 20.000'den fazla insan yollarda ölüyor. Trafikte ölenlerin sayısının aslında 2030 yılına kadar yarıya indirilmesi gerekiyor. Ancak şu anda gelişme şu anda öyle görünmüyor: Korona salgını sırasında önemli bir düşüşün ardından ölümlerin sayısı yakın zamanda yeniden arttı.


dpa

#Konular