PiKe
Member
Uçak felaketi
Güney Kore'deki kaza havaalanındaki duvar müfettişleri endişelendiriyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
İçinde 181 kişinin bulunduğu 7C2216 sefer sayılı uçuş, pistin sonundaki beton duvara çarptı. Tasarımları gereksiz bir güvenlik riski miydi? Müfettişler bunu kontrol ediyor ve başka kanıtlar arıyor.
Güney Kore'nin Muan kentinde meydana gelen ölümcül uçak kazasının ardından araştırmacılar, pistin sonundaki duvarın oluşturduğu güvenlik risklerini araştırıyor. Yonha haber ajansının haberine göre polis memurları, ülkenin güneybatısındaki havalimanının ofislerinde üst üste ikinci gün arama yaptı. Ölümle sonuçlanan ihmalkar eylemlerden şüpheleniliyor. Edinilen bilgiye göre araştırmacılar, bu formdaki beton duvarın olağan güvenlik kurallarına uyup uymadığı konusunda bilgi toplamak istiyor.
Duvar, iniş sırasında pilotları destekleyen, üzerine kurulu bir anten sistemini çevreliyordu. Güney Koreli bütçe havayolu şirketi Jeju Air'in Boeing 737-800'ünün geçen Pazar günü düşmesinden kısa bir süre sonra, uzmanlar tasarımın kullanışlılığını sorguladılar. Aslında bu gerekli değildi ve felakete en başta neden olmuş olabilir çünkü aksi takdirde uçak düşüp bir ateş topuna dönüşmeyebilirdi.
Radyo santrallerine de soruşturma
Yonha raporuna göre, müfettişler ayrıca kule ile Bangkok'tan gelen uçağın pilotları arasındaki radyo iletişiminin ve önceki bakımlarının kayıtlarını da aradılar. İçinde 181 yolcu bulunan uçak, iniş takımları açılmadan yere inerek yol boyunca savruldu ve duvara sert çarpmasıyla tamamen parçalandı. Sadece iki mürettebat hayatta kaldı. Gemide iki Taylandlı dışında sadece Koreliler vardı.
Kazanın muhtemel nedeni, iniş takımlarının arızalanmasına yol açabilecek kuşlarla çarpışmaydı. Müfettişler şu anda kokpit ses kayıt cihazı kayıtlarını inceliyor. Uçuş veri kaydedicisi değerlendirilmek üzere ABD'ye getirilecek.
dpa
Güney Kore'deki kaza havaalanındaki duvar müfettişleri endişelendiriyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
İçinde 181 kişinin bulunduğu 7C2216 sefer sayılı uçuş, pistin sonundaki beton duvara çarptı. Tasarımları gereksiz bir güvenlik riski miydi? Müfettişler bunu kontrol ediyor ve başka kanıtlar arıyor.
Güney Kore'nin Muan kentinde meydana gelen ölümcül uçak kazasının ardından araştırmacılar, pistin sonundaki duvarın oluşturduğu güvenlik risklerini araştırıyor. Yonha haber ajansının haberine göre polis memurları, ülkenin güneybatısındaki havalimanının ofislerinde üst üste ikinci gün arama yaptı. Ölümle sonuçlanan ihmalkar eylemlerden şüpheleniliyor. Edinilen bilgiye göre araştırmacılar, bu formdaki beton duvarın olağan güvenlik kurallarına uyup uymadığı konusunda bilgi toplamak istiyor.
Duvar, iniş sırasında pilotları destekleyen, üzerine kurulu bir anten sistemini çevreliyordu. Güney Koreli bütçe havayolu şirketi Jeju Air'in Boeing 737-800'ünün geçen Pazar günü düşmesinden kısa bir süre sonra, uzmanlar tasarımın kullanışlılığını sorguladılar. Aslında bu gerekli değildi ve felakete en başta neden olmuş olabilir çünkü aksi takdirde uçak düşüp bir ateş topuna dönüşmeyebilirdi.
Radyo santrallerine de soruşturma
Yonha raporuna göre, müfettişler ayrıca kule ile Bangkok'tan gelen uçağın pilotları arasındaki radyo iletişiminin ve önceki bakımlarının kayıtlarını da aradılar. İçinde 181 yolcu bulunan uçak, iniş takımları açılmadan yere inerek yol boyunca savruldu ve duvara sert çarpmasıyla tamamen parçalandı. Sadece iki mürettebat hayatta kaldı. Gemide iki Taylandlı dışında sadece Koreliler vardı.
Kazanın muhtemel nedeni, iniş takımlarının arızalanmasına yol açabilecek kuşlarla çarpışmaydı. Müfettişler şu anda kokpit ses kayıt cihazı kayıtlarını inceliyor. Uçuş veri kaydedicisi değerlendirilmek üzere ABD'ye getirilecek.
dpa