Twitter reklam verenlerinin üçte birini kaybetti

ERALP

Global Mod
Mod
Twitter reklam verenlerinin üçte birini kaybetti
Elon Musk’ın devralmasından yerde yana Twitter’ın en yetişkin reklam verenlerinin üçte birinden fazlasının sitede pazarlama yapmayı durdurduğu yeni tek raporda belirtildi.


Yeni bulgular, Musk’ın siteyi tartışmalı tek şekilde satın almasının sonucu, şirketin ciddi sorunlar yaşayabileceğini gösteriyor.


Marka güvenliğinden endişe ediliyor


Şirketin yeni başkanı, kendisinin sahipliğindeki siteyi zayıflatmak için aktivistlerin, siteden uzak durmaları yönünde reklam verenlere tazyik yaptığını öne sürüyor.


Ancak şirketler sorunun bu olumsuzlama, muhtemelen zayıflayan içerik denetimi nedeniyle ortaya kaynak “marka güvenliğiyle” ilgili endişelerden kaynaklandığını söylüyor.


Twitter personelinin yarısından fazlasını işten ağutur Musk’ın kovduğu kişilerin birçok, hem reklam satmak hem dahi yerde reklamların sorunlu gönderilerle beraberce görünmemesini sağlamak için çalışıyordu.


Mars şirketi, tahlil markası Pathmatichs’in verilerini ilk haberleştiren The Washington Post’a yaptığı açıklamada, “Markamızı etkileyen önemli marka güvenliği ve uygunluk sorunlarını öğrenince, Mars eylül sonlarında Twitter’daki reklam faaliyetlerini askıya almaya başladı” niteleyerek belirtti.


The Washington Post’un analizine göre, Twitter’a reklam vermeyi kesecek başka yetişkin şirketler arasında Kellogg, Verizon ve ilaç şirketi Merck dahi bulunuyor.


Haberde, toplamda sitenin ilk 100 reklam vereninin üçte birinden fazlasının son iki haftadır reklam vermediği belirtildi. Musk’ın şirketi devralmasından yerde yana ilk 50’nin dahi 14’ü reklam vermedi.


Musk’ın devralmasından kaynaklanabilir


Reklamla ilgili sıkıntılar sadece Musk’ın şirketi devralmasından kaynaklanmayabilir. ABD’deki ekonomik durumla ilgili endişelerin artması, sayı reklam verenin pazar paylarını genişletmek için pazarlamaya harcama yapmaya henüz rengi istekli olabileceği anlamına geliyor.


Ancak her iki şekilde dahi yerde sıkıntılar Musk’a sorun yaratabilir. Twitter geçen yıl gelirinin neredeyse yüzde 90’ını lisanslamadan elde etmişti.


Şirketin yeni yöneticisi, bunun yerine aboneliklere ve üyeliklere ağırbaşlılık vereceğini belirtiyor. Musk kullanıcıların adlarının yanına mavi tik gelmesi gibi avantajlar içerecek 8 dolarlık yeni tek “Twitter Blue” hizmetini defalarca zorlasa bile yaygın taklit hesaplar nedeniyle yerde özelliğin piyasaya sürülmesini sürekli ertelemek durumunda kaldı.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.