PiKe
Member
Trafik
Kazalarda asıl suçlunun yaşlı sürücüler olma olasılığı daha yüksektir
İstatistiklere göre yaşlı yol kullanıcılarının kazalara karışma olasılığı daha yüksektir. Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Yaşlı insanların araba ile seyahat etme olasılıkları daha düşüktür, ancak ciddi kazaların ana suçluları daha çok onlardır. Ve: Trafikte ölenlerin üçte biri yaşlılar. Nedenmiş?
Yaşlı sürücüler kişisel yaralanmayla sonuçlanan kazalara karıştıklarında, genç sürücülere göre daha fazla hatalıdırlar. Bu Wiesbaden’deki Federal İstatistik Bürosu tarafından açıklandı. İstatistiklere göre, geçen yıl bu vakaların üçte ikisinden fazlasının (yüzde 69) ana suçluları 65 yaş ve üzeri kişilerdi. En az 75 yaşındakiler arasında bu oran yüzde 77’ye ulaştı. Ancak erkek çocukların oranı da oldukça yüksek: Bir arabanın direksiyonuna 18-20 yaş arası çocuklar oturduğunda, kazaların yüzde 71’inin birincil sorumlusu onlar oluyor.
Kaza sebeplerinin yaşa göre farklılık göstermesi dikkat çekiyor: Edinilen bilgiye göre yaşlı sürücüler daha çok geçiş hakkını ihlal etmekle suçlanıyor. Dönüş, dönme, geri gitme veya içeri ve dışarı sürüş sırasındaki yanlış davranışlar da gençlere kıyasla daha sık görülüyor. Buna karşılık, yaşlıların mesafeyi korumama, yetersiz hızda araç kullanma veya alkollü araç kullanma nedeniyle suçlanma olasılıkları önemli ölçüde daha düşüktü.
Aynı zamanda, toplam nüfus içindeki paylarına oranla yaşlıların trafik kazasına karışma olasılıkları gençlere göre daha azdır. Raporda, “Kaza sayısının daha az olmasının nedeni, özellikle yaşlı insanların karayolu trafiğine katılma olasılığının gençlere göre daha az olması ve diğer şeylerin yanı sıra, artık işe araba ile gitmemeleri olabilir” denildi.
İstatistikçiler ayrıca geçen yıl trafikte ölenlerin yaklaşık üçte birinin en az 65 yaşında olduğunu bildirdi. Trafik kazalarında 1.023’ü hayatını kaybetti, 12.350’si ağır olmak üzere toplam 52.748 yaşlı mağdur oldu. Genel olarak, tüm kaza mağdurları arasında yaşlıların oranı yüzde 15’ti; ölümler arasında yüzde 37 ile önemli ölçüde daha yüksekti. Raporda, “Yaşlı insanlar ortalama olarak kazalardan gençlere göre daha ciddi sonuçlara maruz kalıyor” denildi. Kazalara karışan yaşlıların yüzde 23’ü ağır yaralanırken, 65 yaş altı kişilerde bu oran yalnızca yüzde 15 oldu.
İstatistikçiler Pazartesi günü bunun nedenlerini de açıkladılar: “Bu bir yandan yaş arttıkça fiziksel dirençteki azalmayı yansıtıyor” dedi. Öte yandan yaşlı insanlar korumasız yayalara göre daha sık seyahat ediyor ve daha ciddi yaralanma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Verilere göre, yaşlıların daha az araba kullanması, yaşlı hanelerin donanımlarında da görülüyor: Geçen yıl, asıl geliri 65-69 yaş arasında olan hanelerin yüzde 77’sinde en az bir araba bulunurken, en son dönemde en az bir araba bulunuyordu. yaşlı grup (80+) ise yalnızca yüzde 65’tir.
dpa
#Konular
Kazalarda asıl suçlunun yaşlı sürücüler olma olasılığı daha yüksektir
İstatistiklere göre yaşlı yol kullanıcılarının kazalara karışma olasılığı daha yüksektir. Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Yaşlı insanların araba ile seyahat etme olasılıkları daha düşüktür, ancak ciddi kazaların ana suçluları daha çok onlardır. Ve: Trafikte ölenlerin üçte biri yaşlılar. Nedenmiş?
Yaşlı sürücüler kişisel yaralanmayla sonuçlanan kazalara karıştıklarında, genç sürücülere göre daha fazla hatalıdırlar. Bu Wiesbaden’deki Federal İstatistik Bürosu tarafından açıklandı. İstatistiklere göre, geçen yıl bu vakaların üçte ikisinden fazlasının (yüzde 69) ana suçluları 65 yaş ve üzeri kişilerdi. En az 75 yaşındakiler arasında bu oran yüzde 77’ye ulaştı. Ancak erkek çocukların oranı da oldukça yüksek: Bir arabanın direksiyonuna 18-20 yaş arası çocuklar oturduğunda, kazaların yüzde 71’inin birincil sorumlusu onlar oluyor.
Kaza sebeplerinin yaşa göre farklılık göstermesi dikkat çekiyor: Edinilen bilgiye göre yaşlı sürücüler daha çok geçiş hakkını ihlal etmekle suçlanıyor. Dönüş, dönme, geri gitme veya içeri ve dışarı sürüş sırasındaki yanlış davranışlar da gençlere kıyasla daha sık görülüyor. Buna karşılık, yaşlıların mesafeyi korumama, yetersiz hızda araç kullanma veya alkollü araç kullanma nedeniyle suçlanma olasılıkları önemli ölçüde daha düşüktü.
Aynı zamanda, toplam nüfus içindeki paylarına oranla yaşlıların trafik kazasına karışma olasılıkları gençlere göre daha azdır. Raporda, “Kaza sayısının daha az olmasının nedeni, özellikle yaşlı insanların karayolu trafiğine katılma olasılığının gençlere göre daha az olması ve diğer şeylerin yanı sıra, artık işe araba ile gitmemeleri olabilir” denildi.
İstatistikçiler ayrıca geçen yıl trafikte ölenlerin yaklaşık üçte birinin en az 65 yaşında olduğunu bildirdi. Trafik kazalarında 1.023’ü hayatını kaybetti, 12.350’si ağır olmak üzere toplam 52.748 yaşlı mağdur oldu. Genel olarak, tüm kaza mağdurları arasında yaşlıların oranı yüzde 15’ti; ölümler arasında yüzde 37 ile önemli ölçüde daha yüksekti. Raporda, “Yaşlı insanlar ortalama olarak kazalardan gençlere göre daha ciddi sonuçlara maruz kalıyor” denildi. Kazalara karışan yaşlıların yüzde 23’ü ağır yaralanırken, 65 yaş altı kişilerde bu oran yalnızca yüzde 15 oldu.
İstatistikçiler Pazartesi günü bunun nedenlerini de açıkladılar: “Bu bir yandan yaş arttıkça fiziksel dirençteki azalmayı yansıtıyor” dedi. Öte yandan yaşlı insanlar korumasız yayalara göre daha sık seyahat ediyor ve daha ciddi yaralanma riskiyle karşı karşıya kalıyor.
Verilere göre, yaşlıların daha az araba kullanması, yaşlı hanelerin donanımlarında da görülüyor: Geçen yıl, asıl geliri 65-69 yaş arasında olan hanelerin yüzde 77’sinde en az bir araba bulunurken, en son dönemde en az bir araba bulunuyordu. yaşlı grup (80+) ise yalnızca yüzde 65’tir.
dpa
#Konular