PiKe
Member
Trafik
Bisiklet Derneği: Sağa dönerken çok kaza oluyor
Hayalet bisiklet, Frankfurt’ta 34 yaşındaki bir kişinin bir kamyon şoförünün çarptığı ve ölümcül şekilde yaralandığı kazayı anıyor. Fotoğraf
© Arne Dedert/dpa
Kamyonların dönmesi özellikle bisikletlileri tehlikeye atıyor. Kamyon sürücülerini uyaran destek sistemleri daha fazla güvenlik sunuyor. Teknolojinin tüm araçlara yerleştirilmesi yıllar alacak.
Frankfurt’taki Europa-Allee, dört yıl önce sağa dönerken bir kamyonun çarptığı ve ölümcül şekilde yaralanan 34 yaşındaki bir bisikletçinin kaza sonucu ölümünü anıyor.
Atılan beyaz boyalı bisiklet aynı zamanda bir anıt görevi görüyor. Çünkü ülke genelinde bu tür ciddi kazalar tekrar tekrar yaşanıyor. Bisiklet derneği ADFC’nin değerlendirmesine göre geçen yıl 19, bu yıl ise ağustos ortasında 12 bisikletçi hayatını kaybetti. Dernek, sayıların düşmesine rağmen hala dayanılmaz derecede yüksek olduğunu eleştiriyor.
Yardım sistemleri yardımcı olmalı
Kazalara ilişkin resmi istatistikler tutulmamaktadır. Polisin ve Genel Alman Bisiklet Kulübü’nün (ADFC) basın raporlarının değerlendirmesine göre, 2020 yılına kadar yıllık kaza sayısı çok daha yüksekti ve ortalama 30’dan fazla bisikletçi hayatını kaybetti.
Dernek, bu düşüşü, ağır motorlu araçlar için Nisan 2020’den bu yana yürürlükte olan sağa dönerken zorunlu yürüme hızına ve aracın yanında bir kişi varsa kamyon sürücüsünü uyaran dönüş asistanlarına bağlıyor.
Bu teknolojinin kurulması zorunluluğuna karar verildi, ancak bu ancak kademeli olarak yürürlüğe girecek. 2022’den bu yana asistanların Avrupa çapındaki tüm yeni araç türlerinde bulunması gerekiyor. Gelecek yıl yalnızca 7 Temmuz’dan itibaren 3,5 tondan itibaren yeni kayıtlı tüm kamyon ve otobüsler kurulum zorunluluğunun kapsamına girecek.
Federal Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü, “Daha önceki bir dönemde AB düzeyinde çoğunluk yoktu” dedi. Bakanlık gönüllü kurulumu teşvik ediyor. Şu ana kadar yaklaşık 43.500 yardım sistemi için fon onaylandı. ADFC’ye göre, kamyonların maksimum yüzde onu şu anda bu teknolojiyle donatılmıştır, yani on kamyondan dokuzu bu teknolojiye sahip değildir.
Daha fazla güvenlik için finansman arzusu
Federal Yük Taşımacılığı, Lojistik ve İmha Birliği (BGL) ve ADFC, üç yıl önce yaptıkları ortak çağrıda politikacıları ve şirketleri kavşakların dönüştürülmesi, trafik ışıklarının ayrılması ve dönüş asistanının güçlendirilmesi konusunda ilerlemeye davet etmişti. Her iki derneğin de eleştirdiği gibi şu ana kadar yetersiz sonuçlar elde edildi.
BGL, geçişlerin karmaşık dönüşümünün zaman aldığını anladığını gösteriyor. Ancak BGL’ye göre, düz giden bisikletliler ve sağa dönen kamyonlar ve arabalar için trafik ışıklarının ayrı zamanlarda açılması gerekliliği derhal uygulamaya konulabilir ve hâlâ göz ardı ediliyor. Bir sözcü, derneğin daha fazla güvenlik için ek fon da istediğini söyledi.
Kaza uzmanı Siegfried Brockmann’ın söylediğine göre sağa dönüşlü kazaların kurbanları çoğunlukla bisikletçiler oluyor. Yayaların her zaman bir adım geri gitme şansı vardır. Bisikletçi ise daha yüksek bir hızla gidiyor, saatte 20 kilometre hızla fren mesafesi 10 metre oluyor. Sigorta şirketinin kaza araştırma başkanı, “Burada çok büyük bir sorunumuz var, çünkü güçlü ve zayıf olanın kaçınılmaz olarak buluşması gerekiyor” diyor.
Daha iyi görüş hatlarına ihtiyaç var
Brockmann, kamyonların neredeyse her zaman özellikle ciddi kazalara neden olduğunu ancak kazanın ana rakibinin otomobil olduğunu söylüyor. Ona göre kazaların çoğu, benzin istasyonları, süpermarketler ve diğer mülklerin giriş ve çıkışları gibi trafik ışıklarının olmadığı yerlerde meydana geliyor.
Bunun panzehiri ise daha iyi görünürlük, yani park etmiş arabalar ve çitler olmadan bisiklet yolunun doğrudan görülebilmesi olacaktır. Dur işaretleri, uyarı işaretleri ve durma çizgileri de güvenliği artıracaktır. Brockmann, kavşaklarda ayrı trafik ışıklarının reklamını yapıyor ancak belediyeler hâlâ bu fırsattan yeterince yararlanmıyor: Brockmann, “Hala iyileştirme yapılacak çok yer var” diyor.
Brockmann ayrıca yeni araçlara dönüş asistanı takma zorunluluğunun önümüzdeki yaza kadar yürürlüğe girmeyeceği gerçeğini de eleştiriyor. Uygulamada, kamyon filolarının tamamı hâlâ onlarsız yollarda. Gönüllü kurulumları için federal fon yeterli değil.
Kaza uzmanı, teknoloji olmadan kamyon sürücülerinin aynalarına bağımlı olacağını, bisikletçinin çok küçük göründüğü ve sürücünün de ileriye bakması gereken geniş açılı aynalar gibi olduğunu söylüyor. Kendisi de bir bisikletçi olarak kamyonlarla kesişme noktalarında çok dikkatli davranıyor: “Şüpheniz varsa durabilmeniz için her zaman yavaşça geçmenizi tavsiye ederim.”
dpa
#Konular
Bisiklet Derneği: Sağa dönerken çok kaza oluyor
Hayalet bisiklet, Frankfurt’ta 34 yaşındaki bir kişinin bir kamyon şoförünün çarptığı ve ölümcül şekilde yaralandığı kazayı anıyor. Fotoğraf
© Arne Dedert/dpa
Kamyonların dönmesi özellikle bisikletlileri tehlikeye atıyor. Kamyon sürücülerini uyaran destek sistemleri daha fazla güvenlik sunuyor. Teknolojinin tüm araçlara yerleştirilmesi yıllar alacak.
Frankfurt’taki Europa-Allee, dört yıl önce sağa dönerken bir kamyonun çarptığı ve ölümcül şekilde yaralanan 34 yaşındaki bir bisikletçinin kaza sonucu ölümünü anıyor.
Atılan beyaz boyalı bisiklet aynı zamanda bir anıt görevi görüyor. Çünkü ülke genelinde bu tür ciddi kazalar tekrar tekrar yaşanıyor. Bisiklet derneği ADFC’nin değerlendirmesine göre geçen yıl 19, bu yıl ise ağustos ortasında 12 bisikletçi hayatını kaybetti. Dernek, sayıların düşmesine rağmen hala dayanılmaz derecede yüksek olduğunu eleştiriyor.
Yardım sistemleri yardımcı olmalı
Kazalara ilişkin resmi istatistikler tutulmamaktadır. Polisin ve Genel Alman Bisiklet Kulübü’nün (ADFC) basın raporlarının değerlendirmesine göre, 2020 yılına kadar yıllık kaza sayısı çok daha yüksekti ve ortalama 30’dan fazla bisikletçi hayatını kaybetti.
Dernek, bu düşüşü, ağır motorlu araçlar için Nisan 2020’den bu yana yürürlükte olan sağa dönerken zorunlu yürüme hızına ve aracın yanında bir kişi varsa kamyon sürücüsünü uyaran dönüş asistanlarına bağlıyor.
Bu teknolojinin kurulması zorunluluğuna karar verildi, ancak bu ancak kademeli olarak yürürlüğe girecek. 2022’den bu yana asistanların Avrupa çapındaki tüm yeni araç türlerinde bulunması gerekiyor. Gelecek yıl yalnızca 7 Temmuz’dan itibaren 3,5 tondan itibaren yeni kayıtlı tüm kamyon ve otobüsler kurulum zorunluluğunun kapsamına girecek.
Federal Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü, “Daha önceki bir dönemde AB düzeyinde çoğunluk yoktu” dedi. Bakanlık gönüllü kurulumu teşvik ediyor. Şu ana kadar yaklaşık 43.500 yardım sistemi için fon onaylandı. ADFC’ye göre, kamyonların maksimum yüzde onu şu anda bu teknolojiyle donatılmıştır, yani on kamyondan dokuzu bu teknolojiye sahip değildir.
Daha fazla güvenlik için finansman arzusu
Federal Yük Taşımacılığı, Lojistik ve İmha Birliği (BGL) ve ADFC, üç yıl önce yaptıkları ortak çağrıda politikacıları ve şirketleri kavşakların dönüştürülmesi, trafik ışıklarının ayrılması ve dönüş asistanının güçlendirilmesi konusunda ilerlemeye davet etmişti. Her iki derneğin de eleştirdiği gibi şu ana kadar yetersiz sonuçlar elde edildi.
BGL, geçişlerin karmaşık dönüşümünün zaman aldığını anladığını gösteriyor. Ancak BGL’ye göre, düz giden bisikletliler ve sağa dönen kamyonlar ve arabalar için trafik ışıklarının ayrı zamanlarda açılması gerekliliği derhal uygulamaya konulabilir ve hâlâ göz ardı ediliyor. Bir sözcü, derneğin daha fazla güvenlik için ek fon da istediğini söyledi.
Kaza uzmanı Siegfried Brockmann’ın söylediğine göre sağa dönüşlü kazaların kurbanları çoğunlukla bisikletçiler oluyor. Yayaların her zaman bir adım geri gitme şansı vardır. Bisikletçi ise daha yüksek bir hızla gidiyor, saatte 20 kilometre hızla fren mesafesi 10 metre oluyor. Sigorta şirketinin kaza araştırma başkanı, “Burada çok büyük bir sorunumuz var, çünkü güçlü ve zayıf olanın kaçınılmaz olarak buluşması gerekiyor” diyor.
Daha iyi görüş hatlarına ihtiyaç var
Brockmann, kamyonların neredeyse her zaman özellikle ciddi kazalara neden olduğunu ancak kazanın ana rakibinin otomobil olduğunu söylüyor. Ona göre kazaların çoğu, benzin istasyonları, süpermarketler ve diğer mülklerin giriş ve çıkışları gibi trafik ışıklarının olmadığı yerlerde meydana geliyor.
Bunun panzehiri ise daha iyi görünürlük, yani park etmiş arabalar ve çitler olmadan bisiklet yolunun doğrudan görülebilmesi olacaktır. Dur işaretleri, uyarı işaretleri ve durma çizgileri de güvenliği artıracaktır. Brockmann, kavşaklarda ayrı trafik ışıklarının reklamını yapıyor ancak belediyeler hâlâ bu fırsattan yeterince yararlanmıyor: Brockmann, “Hala iyileştirme yapılacak çok yer var” diyor.
Brockmann ayrıca yeni araçlara dönüş asistanı takma zorunluluğunun önümüzdeki yaza kadar yürürlüğe girmeyeceği gerçeğini de eleştiriyor. Uygulamada, kamyon filolarının tamamı hâlâ onlarsız yollarda. Gönüllü kurulumları için federal fon yeterli değil.
Kaza uzmanı, teknoloji olmadan kamyon sürücülerinin aynalarına bağımlı olacağını, bisikletçinin çok küçük göründüğü ve sürücünün de ileriye bakması gereken geniş açılı aynalar gibi olduğunu söylüyor. Kendisi de bir bisikletçi olarak kamyonlarla kesişme noktalarında çok dikkatli davranıyor: “Şüpheniz varsa durabilmeniz için her zaman yavaşça geçmenizi tavsiye ederim.”
dpa
#Konular