Televizyon: “Guud’n Aamd”ın 60. yılı – Mainzelmännchen doğum gününü kutluyor

PiKe

Member
televizyon
“Guud’n Aamd”ın 60. yılı – Mainzelmännchen doğum günlerini kutluyor





Mevcut formda ZDF’nin altı Mainzelmännchen’i. Fotoğraf

© –/ZDF/NFP/dpa


Tipik uzun soluklu “Guud’n Aamd!” Mainzelmännchen ile birçok televizyon izleyicisini birbirine bağlayın. 60 yıl önce Anton, Berti, Conni, Det, Edi ve Fritzchen ilk kez ZDF’de gösterildi.





Almanya’da televizyonun yüzlerinden birisiniz. Flensburg ve Garmisch-Partenkirchen arasındaki ekranlar hala siyah beyaz titreşirken zaten vardılar ve bugün dijital medya dünyasının bir parçasılar.


ZDF’nin Mainzelmännchen’i 60. yaş gününü kutluyor. Nisan 1963’te İkinci Alman Televizyonunda ilk reklam filminin yayınlanmasıyla prömiyer yaptılar. ZDF’nin merkezinin bulunduğu Mainz’de, yıldönümüne adanmış bir sergi, Haziran ayına kadar küçük yaratıklara adanmıştır.


2 Nisan 1963’ten bu yana – istasyonun başlamasından bir gün sonra – ZDF’deki reklamlar, altı adamın yer aldığı kısa sekanslarla ayrıldı. ZDF reklam televizyonunun Genel Müdürü Hans-Joachim Strauch, “Reklam olmadan Mainzelmännchen olmazdı” diye vurguluyor.


ABD Başkanı John F. Kennedy’nin öldürüldüğü yılın başından ve Almanya ile Fransa arasında Elysée Antlaşması’nın imzalanmasından bu yana çok şey oldu. 25 Ağustos 1967’de ZDF’de ilk renkli reklam yayınlandığından beri Anton, Berti ve Co. da renkliydi ve görünümleri birkaç kez revize edildi ve modernize edildi. Mainzelmännchen’in çevresi de her zaman güncel zamanın ruhuna uyarlandı – örneğin eski telefon bir akıllı telefona, tüplü televizyon ise bir tablete dönüştü.


Mainzelmännchen böyle ortaya çıktı


Küçük adamlar bir zamanlar film mimarı ve sahne tasarımcısı Wolf Gerlach (1928-2012) tarafından yaratılmıştı. 1960’larda Franz Thies tarafından kurulan film yapım şirketi NFP’de çalıştı. Bugün, Thies’in oğlu Stefan, halen Mainzelmännchen’in yapımcılığını üstlenen animasyon şirketinin genel müdürüdür. “Babam Franz ve yaratıcı yaratıcı Wolf Gerlach bu karakterlere hayat verdi” diyor.


Stefan Thies, “Bay Gerlach, çizim yapabilen tek kişiydi ve her zaman ek olarak çizgi roman yaptı” diyor. Şirket 1962’de ZDF’nin reklam ayırıcılara ihtiyacı olduğunu öğrendiğinde, istasyon için tasarımlar geliştirdiler – bunlardan biri Gerlach tarafından çizilen Mainzelmännchen idi. Thies, “Bir kreatif olarak Wolf Gerlach ve bir işadamı olarak babam, Mainzelmännchen’in ZDF’de sona ermesini sağladı” diyor. “Bu açıdan, aynı zamanda aile tarihi ve biraz can damarı.”


Cüce benzeri varlıkların on yıllık varlığı televizyon dışında da göze çarpıyor: 2013’te Mainz şehri onlara “Mainzelmännchen fahri statüsü” verdi. Mainz’in eski Belediye Başkanı Michael Ebling (SPD), Mainz’in medya imajını Mainzelmännchen kadar kalıcı olarak şekillendiren neredeyse hiç kimsenin olmadığını söyledi. Kasım 2016’da, Mainz’de ilk Mainzelmännchen trafik ışığı faaliyete geçti – diğerleri onu takip etti ve böylece gözlüklü Det, Rheinland-Palatinate eyalet başkentindeki birkaç yaya geçidinde kırmızı ve yeşil renkte yanıp sönüyor.


2018’de bir Astro-Mainzel – Conni’nin özel üretimi – uzaya gidecek. Küçük figür, Alman astronot Alexander Gerst’e Uluslararası Uzay İstasyonu ISS’ye kadar eşlik etti ve o sırada ARD çocuk televizyonundan fare ve fil de oradaydı.


Elle çizilmiş animasyon resimleri


ZDF’ye göre, programın kendisinde, reklamlar gibi Mainzelmännchen ekleri gittikçe kısalıyordu. 1960’larda on saniyeye kadar uzun olsalardı, bugünün hikayeleri genellikle iki ila dört saniye sürer. Ancak Stefan Thies’e göre, kısa noktaların arkasında çok iş var: Thies, bugün bile animasyonlu görüntülerin kısmen kağıt üzerinde, kısmen de dijital olarak tablette elle çizildiğini açıklıyor. Her ay yaklaşık 90 yeni nokta eklenir.


ZDF reklam televizyonundan Strauch’a göre, yayıncının izleyici hizmetinden gelen tepkilerin yanı sıra e-postalar ve olumlu geri bildirimler içeren gönderilerin de gösterdiği gibi, cüceler izleyiciler arasında çok popüler. Mainzelmännchen’in spotları, koruyucu maskelerin takılması ve mesafe kurallarına uyulması için kampanya yaptıkları Corona döneminde biraz tartışmalıydı. Strauch, o zamanlar yanal düşünenler sahnesinden pek çok eleştirel geri bildirim geldiğini hatırlıyor.


ZDF reklam televizyonu, temel olarak Mainzelmännchen dünyasında cinsiyet, din, etnik köken, herhangi bir engellilik biçimi, kültürel veya sosyal farklılıklar ve cinsel kimlik gibi konuların kasıtlı olarak ele alınmadığını açıklıyor. Küçük karakterlerin hikayeleri sadece eğlence amaçlıydı. Stefan Thies, “Özellikle zor zamanlarda, neşeli, hafif, eğlenceli ve iyi bir ruh hali olan bir şey görmek her zaman çok güzel bir değişikliktir, kısa bir süre için olsa bile,” diyor Stefan Thies.


9 Haziran’a kadar Mainz’deki sergi, küçük TV yıldızlarının dünyasına ışık tutuyor ve Mainzelmännchen motifli karnaval ceketinden Mainzelmännchen takım elbisesine ve karakterli kravata kadar yüzlerce sergi sunuyor. Ayrıca 60. yaş günü münasebetiyle üç motifli özel bir pul da bulunacaktır. Ağustos ayından itibaren postanelerde satışa sunulacak.


dpa

#Konular