Haber College Profesörleri adlı 5 öğretim üyesi

whews

New member
Beş öğretim üyesine, biyofizikten kültürel çalışmalara kadar uzanan alanlarda, lisans eğitimindeki mükemmelliklerinden dolayı Haber Koleji Profesörlüğü verildi. Edgerley Ailesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Claudine Gay, 2 Mayıs’ta ödül sahiplerini açıkladı. Bunlar:

• Fiery Cushman, psikoloji profesörü
• Philip Deloria, Leverett Saltonstall Tarih Profesörü
• Sean Eddy, Ellmore C. Patterson Moleküler ve Hücresel Biyoloji Profesörü
• Zhiming Kuang, Gordon McKay Atmosfer ve Çevre Bilimleri Profesörü
• Mara Prentiss, Mallinckrodt Fizik Profesörü

Gay, “Lisans eğitimine katkıları, öğrencilere destekleri ve mentorluklarının yanı sıra lisansüstü eğitim ve araştırma alanındaki çalışmaları nedeniyle bu beş meslektaşımı takdir etmekten çok memnunum” dedi. “Öğretmedeki adanmışlıkları, tutkuları ve yenilikçilikleri, sanat ve bilim alanındaki çok çeşitli disiplinlerde öğrencilerimizin yaşamları üzerinde derin bir etki yarattı.”

1997’de John ve Frances Loeb’in bir hediyesi ile kurulan Haber Koleji Profesörleri, lisans eğitimine seçkin katkılarından dolayı seçilirler. Kazananlar unvanı beş yıl boyunca elinde tutacak ve seçtikleri desteği alacaklar: bir araştırma fonu, yaz maaşı veya bir sömestr ücretli izin.







Ateşli Cushman.

Stephanie Mitchell/Haber Personel Fotoğrafçısı

Nerede yeneceğine karar verme ve diğer spontan düşünceler


Deneysel bir psikolog olan Cushman, derslerini genellikle – insanları bir tür olarak neyin benzersiz kıldığına dair bir fikir gibi – bir argüman sunarak şekillendirir ve öğrencileri, daha büyük soruyu düşünürken konu materyalini öğrenir.

Cushman, “Sosyal psikolojide benimsediğim yaklaşım, öğrencilerin yaşıtlarım olduğu ve onu alıp almamaya karar verdikleri daha büyük ve daha belirsiz bir tartışmanın hizmetinde bu bilginin iletilmesine izin vermektir” dedi.

Cushman’ın uzmanlık alanı karar verme, özellikle de ahlaki karar vermedir. Son zamanlarda araştırma odağı, insanların aklına hangi düşüncelerin kendiliğinden geldiğini ve bunun nedenini anlamaya çalışmak olmuştur. Örneğin, sayısız seçeneğin olduğu bir şehirde öğle yemeğini nerede yiyeceğinize karar verirken aklınıza ilk önce birkaç tanesi gelebilir. Cushman, bu zihinsel “menünün” nasıl oluşturulduğuyla ilgileniyor.

Sonuçların genellikle uzun ve belirsiz olduğu araştırması ile genellikle anında sonuç aldığı öğretimi arasında bir zıtlık olduğunu belirtiyor. Cushman’a göre, öğretime çaba sarf etmek – materyali sunmanın en iyi yolunu bulmak, sınıf dışında yardım ve tavsiye için öğrencilerle buluşmak – kesinlikle tatmin edici sonuçlar verecektir.

Cushman, “Bu tür şeylere yatırım yaparak, öğrencilerin performansındaki ani etkiyi ve değişimi görebilirsiniz,” dedi. “Zaman harcarsam meyve alacağımı bildiğim bir yerde çalışabileceğim bir bahçeye sahip olmak bana güzel bir denge sağlıyor.”








Philip Deloria.


Philip Deloria.

Stephanie Mitchell/Haber Personel Fotoğrafçısı

Amerikan kültürel çalışmaları, Kızılderili çalışmaları (ve bazen yürüyüş) ile buluşuyor


Deloria’nın tarih hakkında öğretme şekli, bir öğrenme hedefleri listesine ulaşmaya odaklanan içerik tabanlı kurslardan, dağlarda yürüyüş yapmayı içeren deneyimsel uygulamalı öğrenmeye kadar yıllar içinde değişiklik göstermiştir. Bugün Haber’da ikisi arasında iyi bir denge bulduğunu söyledi.

Deloria, “Bir kişinin bilgi iletmekten daha fazlasını nasıl yapabileceğini düşünmeyi her zaman sevmişimdir,” dedi. “Beceriler nasıl öğretilir, öğrencilerin öğrenme deneyimlerinden gerçekten anlam çıkaracak şekilde kişisel düzeyde nasıl meşgul edilir.”

Deloria’nın araştırma çalışması, Amerikan yerli halkları ile ABD arasındaki ilişkilerin tarihine ve ayrıca küresel olarak Yerli halkların tarihlerine odaklanarak Amerikan kültürel çalışmaları ile Kızılderili araştırmalarının kesiştiği noktada yer almaktadır. Son zamanlarda, araştırmaları, Yerli Amerikalıların Yerli olmayanların beklentileri dahilinde nasıl yaşadıklarına odaklandı. Ayrıca 1833 Leonid meteor fırtınası deneyimleri hakkında bir proje üzerinde çalışıyor.

Deloria, kariyerine ortaokul bandosu ve orkestra öğretmeni olarak başladı. Tecrübenin, iyi bir öğretmenin bir öğrencinin hayatı üzerinde sahip olabileceği olumlu etki konusunda kendisine fikir verdiğini söylüyor.

“Öğretmenler olarak, öğrencilerle çalışmak ve hayatlarını iyi ve olumlu yönde şekillendirmek ve değiştirmek için gerçekten bu fırsatlara sahip olduğumuzu kabul edersek, bu ne kadar heyecan verici?”








Sean Eddy.


Sean Eddy.

Jon Chase/Haber Personel Fotoğrafçısı

Bir uzun mesafe koşucusu gibi evrimsel tarihin şifresini çözmek


Eddy sık sık öğrencilerine öğrenmenin uzun mesafe koşusu gibi olduğunu söyler. Bazı insanlar bu konuda doğuştan daha iyi gibi görünse de, çoğunlukla uzun vadeli bağlılıkla ilgilidir. Bu, Eddy’nin kendi geçmişinden çıkardığı bir ders ve lisans öğrencisiyken okulun ona doğal gelmediğini ekliyor.

Eddy, “İçine ne koyarsan onu alırsın, disiplin ve çabayla gitgide daha iyi olursun,” dedi. “Kendini başka biriyle kıyaslayamazsın, çünkü o eğride başka bir yerdeler. Buna gerçekten cevap veriyorlar.

Hesaplamalı genomik araştırma laboratuvarında Eddy, genom dizilerini analiz ederek yaşamın evrimsel tarihini – moleküler biyolojinin nasıl çalıştığını ve gezegendeki organizmaların zaman içinde nasıl geliştiğini – deşifre etmeye çalışıyor. Laboratuvar, bu dizileri karşılaştırmak için algoritmalar ve yazılımlar geliştiriyor.

Eddy, öğretimde yaparak öğrenmeye inanır ve dersini, öğrencilerin çözmek için kod ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmalarını gerektiren, her hafta yeni bir tane olan biyolojik veri analizi problemleri etrafında düzenler.

Eddy, “Başka birinin konuşmasını dinleyerek bir şey öğrenebileceğini sanmıyorum,” dedi. “Bunu yapmak zorundasın ve onunla ilgilenmelisin. Buradaki fikir, sorunun ilginç olması ve sıkıcı bir iş gibi hissettirmemesi için ilgi çekici olması gerektiğidir.








Zhiming Kuang.


Zhiming Kuang.

Kris Snibbe/Haber Personel Fotoğrafçısı

İklim sistemleri hakkında aktif öğrenme


Bir atmosferik fizikçi olan Kuang, derslerinde hibrit bir yaklaşımı keşfediyor, geleneksel dersleri ve problem setlerini – kursun “iskelesini” sağladığını söylüyor – öğrencilerin katılımını sağlamaya yardımcı olan aktif öğrenme ile birleştiriyor. Kuang’ın kurslarında aktif öğrenme, sınıf içi alıştırmaları, mini grup projelerini ve açık uçlu daha büyük projeleri içerebilir ve öğrencilerden kavramları daha fazla keşfetmek istedikleri çalışma alanlarına uygulamalarını ister.

Kuang, “Öğrencilerin sınıfta öğrendiklerini ilgilendikleri problemlere coşkuyla uyguladıklarını görmek çok ödüllendirici” dedi.

Araştırmalarının çoğunu, bulutların ve yağışların çoğunu oluşturan ve iklim sisteminin birçok yönünü şekillendiren nemli türbülansı daha iyi anlamaya adamıştır. Nemli türbülansın artan karbondioksit konsantrasyonu gibi “tedirginliklere” tepkisini araştırıyor ve şu anda iklim teorilerini ve modellerini iyileştirmek için veriye dayalı yöntemleri kullanmanın ilkeli yollarını bulmaya çalışıyor.

Kuang, “Haber lisans öğrencilerine eğitim vermek büyük bir ayrıcalıktı,” dedi. “Öğretmeyi eğlenceli kılan, inanılmaz yaratıcılıkları ve enerjileri ve onlardan çok şey öğreniyorum. Ayrıca, gelişmeye devam etmem için bana ilham veren çevremdeki birçok özverili öğretmenden de bir şeyler öğreniyorum.”








Mara Prentiss.


Mara Prentiss.

Kris Snibbe/Haber Personel Fotoğrafçısı

Problem çözme, laboratuvarda soru sorma


Atom fiziği ve biyofizik öğreten Prentiss, laboratuvar derslerinin öğretim için ideal bir atmosfer sunduğunu ve öğrencilerin farklı ilgi alanları ve bakış açıları hakkında fikir edinebileceği küçük grup ortamlarında öğrencilerle bağlantı kurmasına olanak sağladığını söylüyor. Prentiss, haftanın beş günü aynı laboratuvarda ders vermesine rağmen, dersleri her grup için ayarladığı için her dersin çok farklı olduğunu söylüyor.

Prentiss, “Onları bir sınıfta mümkün olmayan bir şekilde tanımak için bir şans,” dedi. “Laboratuvarda, aslında her öğrenciyle konuşabiliyor ve nerede olduklarını görebiliyorum, bu da materyalle ilgili kendi bireysel vizyonlarını geliştirirken onlarla birlikte çalışmamı sağlıyor.”

Prentiss, araştırma laboratuvarında, daha erişilebilir araştırmalar için ucuza bir optik cımbız yapmak için bir yöntem geliştirmek ve bazı kendi kendini birleştiren sistemlerin hız ve kararlılık arasındaki ödünleşimin üstesinden gelebileceğini göstermek de dahil olmak üzere dünyanın birçok sorununun üstesinden geldi. Şu anda laboratuvarında devam eden araştırmaların çoğu, DNA rekombinasyonu ve onarımında hayati bir rol oynayan RecA ailesi proteinlerine odaklanıyor ve ayrıca antibakteriyellere yeni bir yaklaşım arıyor.

Prentiss, öğrencilerin bilimsel bir kavram hakkında farklı düşünmesini sağlayan sorular sormasından memnun olduğunu ve bu etkileşimlerin onun öğrenmeye devam etmesine yardımcı olduğunu söylüyor.

Prentiss, “Lisans öğrencilerine öğretmenlik yapmanın aslında bizi daha iyi araştırmacılar yaptığını düşünüyorum” dedi. “Araştırmacıların tünel vizyonuna girmesini engelliyor, sorunlara yeni perspektiflerden bakmamızı sağlıyor.”