Gustave Eiffel: “Demir Büyücüsü” de bu binaları inşa etti

PiKe

Member
Binaları beş kıtanın tamamında bulunabilir. Ancak çoğu kişi Fransız inşaat mühendisi ve girişimcisini yalnızca kendi adını taşıyan Eyfel Kulesi ile ilişkilendiriyor. Köprülerin, tren istasyonlarının ve diğer demir yapıların inşası da dahil olmak üzere çok sayıda başka projede yer alması ona “Demir Büyücüsü” lakabını kazandırdı.


Gustave Eiffel, 15 Aralık 1832’de Fransa’nın doğusundaki Dijon’da doğdu. Doğum belgesinde başka bir isim kayıtlı: “Gustave Bönickhausen, adı Eiffel”.


Yüz yıl önce Rhineland’den Fransa’ya göç etmiş olan baba tarafından bir ata, kendisine yeni evi olan Eifel’in adını vermişti; ancak iki F. Gustave Eiffel’in babası, Napolyon’un emrinde asker olarak hizmet etmiş ve daha sonra Eifel olarak iş bulmuştu. kereste deposunda muhasebeci. ve daha sonra karısının kömür ticareti şirketinde.


Gustave Eiffel inşaat sektörünün yükselen yıldızı




Genç Eiffel, liseden mezun olduktan sonra Paris’e taşındı ve giriş sınavına hazırlandı. Ülkedeki en iyi mühendislik okulu Paris Ecole Polytechnique. Sınavın sözlü kısmında başarısız olduktan sonra, endüstri odaklı bir mühendislik okulu olan École Centrale des Arts et Manufactures’a gitti. Orada mühendislik eğitimini tamamladı ve inşaat mühendisliği diplomasını aldı. Aldığı eğitim, ünlü bir inşaat mühendisi ve girişimci olarak daha sonraki kariyerinin temelini oluşturdu.


Eiffel hızla iş buldu ve daha küçük şantiyelerde çalışmaya başladı. 1858’de kendisine, Temmuz 1860’ta açılan Bordeaux yakınlarındaki 500 metre uzunluğundaki demiryolu köprüsünün inşaatını yönetme fırsatı verildi. Köprü ilk binası olarak kabul edilir. Eiffel, köprüyü her zamanki gibi sağlam bir duvar kirişi olarak tasarlamak yerine, üst yapı için hafif bir kafes yapısını tercih etti. Gelecekte de sürdürdüğü bir tercih. Başarıyla tamamlanan zorlu sözleşme, sektördeki iyi itibarına katkıda bulundu.


Eiffel, 1866 yılında 34 yaşındayken Paris yakınlarındaki Levallois-Perret’te kendi işini kurdu. Auvergne’deki Commentry-Gannat demiryolu hattı gibi çeşitli çelik konstrüksiyon projelerini gerçekleştirdi. Aynı yıl dünya sergisi için ilk çalışmaları takip etti.


Porto’dan New York’a: giderek daha fazla ülkede projeler




Eyfel sınırların ötesindeydi Fransa ötesini sordu. 1872’den 1874’e kadar Güney Amerika’da çalıştı. Bazen Bolivya’daki Santiago de Chile ve La Paz’daki ana tren istasyonlarının planlamasında yer aldı ve çeşitli katedraller inşa etti. 1875’te onu inşa etti Budapeşte’deki Westbahnhof, 1877’de inşa etti Portekiz’in Porto kentindeki Maria Pia Köprüsü, dünyanın en uzun konsol çelik kemerli köprüsüdür.


1879’da Özgürlük Anıtı’nın iç destek yapısını inşa etti. Fransızlar, Fransız heykeltıraş Frédéric-Auguste Bartholdi’nin tasarladığı heykeli Amerikalılara hediye etti. Amerikan Bağımsızlık Savaşı sırasındaki ortak ittifaklarını anmak için. Yedi yıl sonra, 28 Ekim 1886’da Özgürlük Anıtı adandı ve o zamandan beri ayakta duruyor. New York Limanı’nın ortasında küçük bir adada.



Başarısız inşaat projeleri ve yolsuzlukla ilgili skandallar kariyerinin düşmesine neden oldu



1889 Dünya Fuarı için Eiffel, o zamanlar dünyanın en yüksek yapısı olan Eyfel Kulesi’ni tasarladı ve inşa etti. 312 metre yüksekliğindeki kuleye, yaşamı boyunca Eyfel’in adı verilmiştir. Eyfel Kulesi başlangıçta kalıcı bir yapı olarak planlanmamıştı. Ancak o kadar başarılı ve büyüleyiciydi ki korunarak Paris ve Fransa’nın simgesi haline geldi.


Eyfel’in heybetli binaları ve yapıları giderek daha da bütünleşiyor Metal konstrüksiyonda devrim ve kendisi de “Demir Sihirbazı” lakabını aldı. Ancak yüzyılın sonunda kariyeri kötüye gitti: Başarısız inşaat projeleri ve yapımına yardım ettiği Panama Kanalı’nı çevreleyen yolsuzluk skandalı itibarını etkiledi. Sonuç olarak girişimci olarak emekli oldu ve bunun yerine kendini bilime adadı. Tam 100 yıl önce 27 Aralık 1923’te Paris’te öldü. 91 yıllık. Gustave Eiffel oraya gömüldü Levallois-Perret mezarlığı.


Kaynaklar: WDR, SWR, ZDF