PiKe
Member
Tren kazası
Çek Cumhuriyeti'nde tren yük treniyle kafa kafaya çarpıştı: 4 kişi öldü
Çek Cumhuriyeti'ndeki tren kazasının ardından çok sayıda kurtarma görevlisi yaralılarla ilgilendi
© CTK Fotoğrafı / Imago Görselleri
Prag'dan Kosice'ye giden bir ekspres tren, Çek Cumhuriyeti'nde yalnızca bir saattir seyahat ederken bir tren kazası meydana geldi: bir yük treniyle çarpıştı. Yaklaşık 300 yolcunun bir kısmı çarpışmadan kurtulamadı. Uzmanlar geçmişte defalarca güncelliğini yitirmiş güvenlik sistemleri konusunda uyarılarda bulunmuştu.
Çek Cumhuriyeti'nin Pardubice kentinde tamamen dolu bir yolcu treninin bir yük treniyle çarpışması sonucu çok sayıda kişi hayatını kaybetti. Perşembe gecesi yaşanan kazanın ardından İçişleri Bakanı Vit Rakusan, dört kişinin öldüğünü ve 23 kişinin de yaralandığını bildirdi. Bunlardan 20'si hafif, 3'ü ise orta derecede yaralandı. Televizyonda, yolcu listeleriyle karşılaştırmanın şu anda yürütüldüğünü söyledi.
İtfaiyeciler, sağlık görevlileri ve doktorlardan oluşan çok sayıda kurtarma görevlisinin yanı sıra iki kurtarma helikopteri, Prag'ın yaklaşık 100 kilometre doğusundaki kaza mahalline koştu. Her iki trenin lokomotifleri henüz belirlenemeyen nedenle kafa kafaya çarpıştı. Kaza anında yük treninin sabit mi yoksa hareket halinde mi olduğu başlangıçta belli değildi. Resimlerde, lokomotifin hemen arkasında bulunan yolcu treninin vagonlarından birinin raydan çıktığı ve ağır hasar gördüğü görülüyor.
Tren kazasından tren makinisti sorumlu olabilir
Özel demiryolu şirketi Regiojet'in işlettiği gece ekspres treni, Prag'dan Slovakya'nın Kosice kentine doğru gidiyordu ve kaza meydana geldiğinde sadece bir saattir yolculuk yapıyordu. İtfaiyeye göre gemide 300'den fazla yolcu vardı. Birçok Ukraynalı, anavatanlarını ziyaret etmek için Ukrayna'nın en batısındaki Chop'a devam etmek için Slovakya üzerinden bağlantıyı kullanıyor. Yaralı olmayan yolcular otobüslerle acil konaklama yerlerine götürüldü.
İçişleri Bakanı Rakusan'ın yanı sıra Ulaştırma Bakanı Martin Kupka da hemen kaza mahalline gitti. Kupka, kazanın şüpheli nedeni hakkında yorum yapmak için henüz çok erken olduğunu söyledi. Soruşturma devam ediyordu.
Basında çıkan haberlere göre, ekspres trenin makinisti dur sinyalini gözden kaçırmış veya şalter yanlış ayarlanmış olabilir. Pravo gazetesine konuşan bir görgü tanığı, “Yeşil sinyal açık olmasına rağmen trenin yanlış yola gittiğini düşündüm” dedi. “Birdenbire bir patlama oldu ve tren durdu.” Trende yara almadan kurtulan bir yolcu daha sonra şunları söyledi: “Bir çarpma hissettim ve camın kırıldığını duydum, hemen ardından da ağlama sesi duydum.”
Yük treni görünüşe göre aşındırıcı kimyasallar taşıyordu
İki trenin çarpışma sesi uzaktan duyuldu. Bölge sakinlerinden biri “iDnes.cz” haber portalına “Çarpışma bizi uyandırdı, eşim mahalledeki bir evin çöktüğünü düşündü” dedi. İlk bilgilere göre yük treni aşındırıcı kimyasal kalsiyum karbür taşıyordu ancak ilk iki vagon güvenlik nedeniyle boştu. Kaza, henüz mayıs ayında tamamlanan yeni Pardubice-Centre durağında meydana geldi.
Başbakan Petr Fiala, çevrimiçi platform X aracılığıyla ölenlerin yakınlarına başsağlığı diledi. “Pardubice'de iki trenin çarpışması büyük bir talihsizliktir” diye yazdı. “Hepimiz kurbanları ve yaralıları düşünüyoruz.”
“Ruh hali çok merak uyandırıcıydı”: Mallorca felaketinin ardından izleyicilerin eleştirisi
01:21 dakika
Çek Cumhuriyeti'nde zaman zaman ciddi demiryolu kazaları yaşanıyor. Ağustos 2021'de Pilsen (Plzen) ile Furth im Wald arasındaki tek hat hattında bir ekspres tren bir yolcu treniyle kafa kafaya çarpıştı; iki tren makinisti dahil üç kişi hayatını kaybetti. Temmuz 2020'de Karlovy Vary'den (Karlsbad) Johanngeorgenstadt'a giden hatta iki trenin kafa kafaya çarpışması sonucu iki kişi hayatını kaybetti.
Uzmanlara göre AB üye ülkesindeki demiryolu altyapısının büyük bir revizyona ihtiyacı var. Hükümet, modern Avrupa tren kontrol sistemi ETCS'yi 2025 yılına kadar tüm güzergah ağına kurmaya karar verdi. Bu sistem halihazırda yaklaşık 1.100 kilometrelik hat üzerinde mevcut ancak yenilenmesi gerektiğinden şu ana kadar yalnızca yaklaşık 700 araç kullanabiliyor.
mkb
DPA
#Konular
Çek Cumhuriyeti'nde tren yük treniyle kafa kafaya çarpıştı: 4 kişi öldü
Çek Cumhuriyeti'ndeki tren kazasının ardından çok sayıda kurtarma görevlisi yaralılarla ilgilendi
© CTK Fotoğrafı / Imago Görselleri
Prag'dan Kosice'ye giden bir ekspres tren, Çek Cumhuriyeti'nde yalnızca bir saattir seyahat ederken bir tren kazası meydana geldi: bir yük treniyle çarpıştı. Yaklaşık 300 yolcunun bir kısmı çarpışmadan kurtulamadı. Uzmanlar geçmişte defalarca güncelliğini yitirmiş güvenlik sistemleri konusunda uyarılarda bulunmuştu.
Çek Cumhuriyeti'nin Pardubice kentinde tamamen dolu bir yolcu treninin bir yük treniyle çarpışması sonucu çok sayıda kişi hayatını kaybetti. Perşembe gecesi yaşanan kazanın ardından İçişleri Bakanı Vit Rakusan, dört kişinin öldüğünü ve 23 kişinin de yaralandığını bildirdi. Bunlardan 20'si hafif, 3'ü ise orta derecede yaralandı. Televizyonda, yolcu listeleriyle karşılaştırmanın şu anda yürütüldüğünü söyledi.
İtfaiyeciler, sağlık görevlileri ve doktorlardan oluşan çok sayıda kurtarma görevlisinin yanı sıra iki kurtarma helikopteri, Prag'ın yaklaşık 100 kilometre doğusundaki kaza mahalline koştu. Her iki trenin lokomotifleri henüz belirlenemeyen nedenle kafa kafaya çarpıştı. Kaza anında yük treninin sabit mi yoksa hareket halinde mi olduğu başlangıçta belli değildi. Resimlerde, lokomotifin hemen arkasında bulunan yolcu treninin vagonlarından birinin raydan çıktığı ve ağır hasar gördüğü görülüyor.
Tren kazasından tren makinisti sorumlu olabilir
Özel demiryolu şirketi Regiojet'in işlettiği gece ekspres treni, Prag'dan Slovakya'nın Kosice kentine doğru gidiyordu ve kaza meydana geldiğinde sadece bir saattir yolculuk yapıyordu. İtfaiyeye göre gemide 300'den fazla yolcu vardı. Birçok Ukraynalı, anavatanlarını ziyaret etmek için Ukrayna'nın en batısındaki Chop'a devam etmek için Slovakya üzerinden bağlantıyı kullanıyor. Yaralı olmayan yolcular otobüslerle acil konaklama yerlerine götürüldü.
İçişleri Bakanı Rakusan'ın yanı sıra Ulaştırma Bakanı Martin Kupka da hemen kaza mahalline gitti. Kupka, kazanın şüpheli nedeni hakkında yorum yapmak için henüz çok erken olduğunu söyledi. Soruşturma devam ediyordu.
Basında çıkan haberlere göre, ekspres trenin makinisti dur sinyalini gözden kaçırmış veya şalter yanlış ayarlanmış olabilir. Pravo gazetesine konuşan bir görgü tanığı, “Yeşil sinyal açık olmasına rağmen trenin yanlış yola gittiğini düşündüm” dedi. “Birdenbire bir patlama oldu ve tren durdu.” Trende yara almadan kurtulan bir yolcu daha sonra şunları söyledi: “Bir çarpma hissettim ve camın kırıldığını duydum, hemen ardından da ağlama sesi duydum.”
Yük treni görünüşe göre aşındırıcı kimyasallar taşıyordu
İki trenin çarpışma sesi uzaktan duyuldu. Bölge sakinlerinden biri “iDnes.cz” haber portalına “Çarpışma bizi uyandırdı, eşim mahalledeki bir evin çöktüğünü düşündü” dedi. İlk bilgilere göre yük treni aşındırıcı kimyasal kalsiyum karbür taşıyordu ancak ilk iki vagon güvenlik nedeniyle boştu. Kaza, henüz mayıs ayında tamamlanan yeni Pardubice-Centre durağında meydana geldi.
Başbakan Petr Fiala, çevrimiçi platform X aracılığıyla ölenlerin yakınlarına başsağlığı diledi. “Pardubice'de iki trenin çarpışması büyük bir talihsizliktir” diye yazdı. “Hepimiz kurbanları ve yaralıları düşünüyoruz.”
“Ruh hali çok merak uyandırıcıydı”: Mallorca felaketinin ardından izleyicilerin eleştirisi
01:21 dakika
Çek Cumhuriyeti'nde zaman zaman ciddi demiryolu kazaları yaşanıyor. Ağustos 2021'de Pilsen (Plzen) ile Furth im Wald arasındaki tek hat hattında bir ekspres tren bir yolcu treniyle kafa kafaya çarpıştı; iki tren makinisti dahil üç kişi hayatını kaybetti. Temmuz 2020'de Karlovy Vary'den (Karlsbad) Johanngeorgenstadt'a giden hatta iki trenin kafa kafaya çarpışması sonucu iki kişi hayatını kaybetti.
Uzmanlara göre AB üye ülkesindeki demiryolu altyapısının büyük bir revizyona ihtiyacı var. Hükümet, modern Avrupa tren kontrol sistemi ETCS'yi 2025 yılına kadar tüm güzergah ağına kurmaya karar verdi. Bu sistem halihazırda yaklaşık 1.100 kilometrelik hat üzerinde mevcut ancak yenilenmesi gerektiğinden şu ana kadar yalnızca yaklaşık 700 araç kullanabiliyor.
mkb
DPA
#Konular