PiKe
Member
kayıp dalgıç
Su yüzeyinde “Titan” araması şimdiye kadar başarısız oldu – şimdi kurtarıcılar Atlantik’in derinliklerine odaklanıyor
“Titan”ın “Titanik”in enkazına inmesi gerekiyordu.
© Woods Hole Oşinografi Enstitüsü / AFP
Zamana karşı yarış devam ediyor – ve şimdi artan bir şekilde su altında devam ediyor. Kayıp “Titanic” seferi dalgıç “Titan”ı ararken, kurtarıcılar olumsuz koşullarla mücadele ediyor.
Kurtarma ekipleri ünlü Titanik enkazının yakınında beş kişilik bir dalgıcı bulmak için zamana karşı yarışıyor. Gemide, diğerlerinin yanı sıra, enkazdaki en tanınmış uzmanlardan biri olarak kabul edilen ve bu nedenle “Bay Titanik” lakaplı Fransız araştırmacı Paul-Henri Nargeolet var. Diğer mahkumlar arasında İngiliz maceracı Hamish Harding ve İngiliz-Pakistanlı iş danışmanı Shahzada Dawood ve 19 yaşındaki oğlu Suleman yer alıyor. Beşinci’nin kimliği başlangıçta doğrulanmadı (burada gemideki kişiler hakkında daha fazla bilgi edinin).
“Titan” araması su altında arttı
ABD Sahil Güvenlik’ten John Mauger, ABD’li yayın kuruluşu CNN’e yaptığı açıklamada, su altında arama çalışmalarının yoğunlaştırıldığını söyledi. Başlangıçta, belirli bir modeli izleyen uçaklarla geniş bir alan üzerinde uçarak su yüzeyine odaklanıldı. ABD Ulusal Muhafız uçakları ve Kanada’dan gelen uçaklar, ABD Sahil Güvenlik’i destekleyecekti. Salı günü, dalgıcın yerinin belirlenebilmesi umuduyla su altında arama çalışmaları artırılacak. ABD sanat muhafızı Twitter kısa mesaj servisi aracılığıyla yaklaşık 26.000 kilometrekarelik bir alanın zaten arandığını söyledi.
Araç Pazar sabahından beri (yerel saatle) kayıp – dalışın başlamasından yaklaşık bir saat 45 dakika sonra, eskort botu “Polar Prince” ile temas koptu. Sağlayıcı Oceangate Expeditions’a göre, neredeyse yedi metrelik küçük “Titan” 96 saat yetecek oksijene sahip. Ancak uzmanlar, aracı zamanında bulma şansı konusunda karamsardı.
Tekne bulunana kadar kurtarma girişiminde bulunulamaz. Titanik’in ikiye bölünmüş enkazı, yaklaşık 3800 metre derinlikte yatıyor. Kanada’nın Newfoundland adasının yaklaşık 684 kilometre güneyindeki bölgede koşullar son derece zor. Zifiri karanlık ve su basıncı harika.
Oceangate, varlıklı müşterilerine maceralı bir yolculuk sunuyor – sekiz günlük seferin maliyeti yaklaşık 250.000 ABD Doları (229.000 Euro). Dalışın kendisi sadece birkaç saat sürer. BBC’ye göre şirket, “sıra dışı bir adım atmak ve gerçekten sıra dışı bir şey keşfetmek” için bir şans olarak karbon fiber dalgıç araçlarını tanıtıyor. Uzmanlar ve araştırmacılar her zaman gemide.
Dalgıç “Titan” için bilgi sayfası: Turistler bu su altı aracında seyahat ediyor
© Oceangate / ABACA / yıldız infografik / ros
Geçen yıl geziye katılan ABD’li yayın kuruluşu CBS’den muhabir David Pogue, BBC’ye aracın kendisi üzerinde doğaçlama bir izlenim bıraktığını söyledi. Pogue, “Bu denizaltıyı bir Xbox oyun kumandasıyla kontrol ediyorsunuz,” dedi. Balastın bir kısmı inşaat borularından oluşmaktadır. Tekne sıkışırsa veya sızıntı yaparsa, “yedek yok, kaçış modülü yok” dedi. Eski denizaltı subayı Frank Owen, BBC’ye, mahsur kalanlar için en büyük zorluğun sakin kalmak ve çok fazla oksijen kullanmamak olduğunu söyledi.
Dalış teknesinde muhtemelen zor koşullar
Eski bir donanma dalgıcı olan uzman Nargeolet ve maceracı Harding ile gemide en az iki deneyimli mahkum var. Birkaç gün içinde 59 yaşına girecek olan Britanyalı, Mart 2021’de dünyanın en derin yeri olan Mariana Çukuru’ndaki en uzun dalış da dahil olmak üzere birçok Guinness Dünya Rekorunu elinde tutuyor. Haziran 2022’de uzaya uçtu. Harding’in şirketi Action Aviation, ailenin birçok destek mesajı için minnettar olduğunu söyledi. Diğer şeylerin yanı sıra çitaların Namibya’dan Hindistan’a yeniden getirilmesinden sorumlu olan Harding’le gurur duyuluyor.
300 metre derinliğe kadar
Yunustan daha hızlı bir denizaltı: Bu su altı Ferrari ile süper zenginlerin denizleri keşfetmesi gerekiyor
Bir uzmana göre, dalgıçtaki koşullar son derece zor. Southampton Üniversitesi’nden okyanus bilimci Simon Boxall BBC’ye “Hava sıcak olacak, sıkışık olacak” dedi. “Kaçış kapsülü yok.” Bu derinlikte çok büyük bir baskı var ve çıkmak imkansız. “Bu yüzden tamamen dalgıçların bulunmasına bağımlılar.” Boxall, “Daha önce hiç karşılaşmadığımız muazzam bir zorluk” dedi. Kurtarma süresi çok kısa.
Oşinograf David Mearns, BBC’ye ticari bir boru döşeme gemisinin bölgeye geldiğini söyledi. Gemi çok yetenekli ve dalgıcı aramak için gereken derinliğe ulaşma kabiliyetine sahip olacağı umulmaktadır.
“Titanic”, 1912’de Southampton’dan New York’a yaptığı ilk yolculuğunda Kuzey Atlantik’te battı ve gemideki 2.200 kişiden 1.500’den fazlasını öldürdü. Ünlü lüks yolcu gemisinin kalıntıları 1985’te keşfedildi. Hollywood yıldızları Kate Winslet ve Leonardo DiCaprio’nun oynadığı gişe rekorları kıran “Titanic” (1997) gibi filmler felakete olan ilgiyi daha da artırdı. Bilim adamları, ancak son zamanlarda, yüksek çözünürlüklü 3D görüntülerin yardımıyla, bugüne kadarki en doğru batık tasvirini sunabildiler.
Benedict von Imhoff / DPA / wue
#Konular
Su yüzeyinde “Titan” araması şimdiye kadar başarısız oldu – şimdi kurtarıcılar Atlantik’in derinliklerine odaklanıyor
“Titan”ın “Titanik”in enkazına inmesi gerekiyordu.
© Woods Hole Oşinografi Enstitüsü / AFP
Zamana karşı yarış devam ediyor – ve şimdi artan bir şekilde su altında devam ediyor. Kayıp “Titanic” seferi dalgıç “Titan”ı ararken, kurtarıcılar olumsuz koşullarla mücadele ediyor.
Kurtarma ekipleri ünlü Titanik enkazının yakınında beş kişilik bir dalgıcı bulmak için zamana karşı yarışıyor. Gemide, diğerlerinin yanı sıra, enkazdaki en tanınmış uzmanlardan biri olarak kabul edilen ve bu nedenle “Bay Titanik” lakaplı Fransız araştırmacı Paul-Henri Nargeolet var. Diğer mahkumlar arasında İngiliz maceracı Hamish Harding ve İngiliz-Pakistanlı iş danışmanı Shahzada Dawood ve 19 yaşındaki oğlu Suleman yer alıyor. Beşinci’nin kimliği başlangıçta doğrulanmadı (burada gemideki kişiler hakkında daha fazla bilgi edinin).
“Titan” araması su altında arttı
ABD Sahil Güvenlik’ten John Mauger, ABD’li yayın kuruluşu CNN’e yaptığı açıklamada, su altında arama çalışmalarının yoğunlaştırıldığını söyledi. Başlangıçta, belirli bir modeli izleyen uçaklarla geniş bir alan üzerinde uçarak su yüzeyine odaklanıldı. ABD Ulusal Muhafız uçakları ve Kanada’dan gelen uçaklar, ABD Sahil Güvenlik’i destekleyecekti. Salı günü, dalgıcın yerinin belirlenebilmesi umuduyla su altında arama çalışmaları artırılacak. ABD sanat muhafızı Twitter kısa mesaj servisi aracılığıyla yaklaşık 26.000 kilometrekarelik bir alanın zaten arandığını söyledi.
Araç Pazar sabahından beri (yerel saatle) kayıp – dalışın başlamasından yaklaşık bir saat 45 dakika sonra, eskort botu “Polar Prince” ile temas koptu. Sağlayıcı Oceangate Expeditions’a göre, neredeyse yedi metrelik küçük “Titan” 96 saat yetecek oksijene sahip. Ancak uzmanlar, aracı zamanında bulma şansı konusunda karamsardı.
Tekne bulunana kadar kurtarma girişiminde bulunulamaz. Titanik’in ikiye bölünmüş enkazı, yaklaşık 3800 metre derinlikte yatıyor. Kanada’nın Newfoundland adasının yaklaşık 684 kilometre güneyindeki bölgede koşullar son derece zor. Zifiri karanlık ve su basıncı harika.
Oceangate, varlıklı müşterilerine maceralı bir yolculuk sunuyor – sekiz günlük seferin maliyeti yaklaşık 250.000 ABD Doları (229.000 Euro). Dalışın kendisi sadece birkaç saat sürer. BBC’ye göre şirket, “sıra dışı bir adım atmak ve gerçekten sıra dışı bir şey keşfetmek” için bir şans olarak karbon fiber dalgıç araçlarını tanıtıyor. Uzmanlar ve araştırmacılar her zaman gemide.
Dalgıç “Titan” için bilgi sayfası: Turistler bu su altı aracında seyahat ediyor
© Oceangate / ABACA / yıldız infografik / ros
Geçen yıl geziye katılan ABD’li yayın kuruluşu CBS’den muhabir David Pogue, BBC’ye aracın kendisi üzerinde doğaçlama bir izlenim bıraktığını söyledi. Pogue, “Bu denizaltıyı bir Xbox oyun kumandasıyla kontrol ediyorsunuz,” dedi. Balastın bir kısmı inşaat borularından oluşmaktadır. Tekne sıkışırsa veya sızıntı yaparsa, “yedek yok, kaçış modülü yok” dedi. Eski denizaltı subayı Frank Owen, BBC’ye, mahsur kalanlar için en büyük zorluğun sakin kalmak ve çok fazla oksijen kullanmamak olduğunu söyledi.
Dalış teknesinde muhtemelen zor koşullar
Eski bir donanma dalgıcı olan uzman Nargeolet ve maceracı Harding ile gemide en az iki deneyimli mahkum var. Birkaç gün içinde 59 yaşına girecek olan Britanyalı, Mart 2021’de dünyanın en derin yeri olan Mariana Çukuru’ndaki en uzun dalış da dahil olmak üzere birçok Guinness Dünya Rekorunu elinde tutuyor. Haziran 2022’de uzaya uçtu. Harding’in şirketi Action Aviation, ailenin birçok destek mesajı için minnettar olduğunu söyledi. Diğer şeylerin yanı sıra çitaların Namibya’dan Hindistan’a yeniden getirilmesinden sorumlu olan Harding’le gurur duyuluyor.
300 metre derinliğe kadar
Yunustan daha hızlı bir denizaltı: Bu su altı Ferrari ile süper zenginlerin denizleri keşfetmesi gerekiyor
Bir uzmana göre, dalgıçtaki koşullar son derece zor. Southampton Üniversitesi’nden okyanus bilimci Simon Boxall BBC’ye “Hava sıcak olacak, sıkışık olacak” dedi. “Kaçış kapsülü yok.” Bu derinlikte çok büyük bir baskı var ve çıkmak imkansız. “Bu yüzden tamamen dalgıçların bulunmasına bağımlılar.” Boxall, “Daha önce hiç karşılaşmadığımız muazzam bir zorluk” dedi. Kurtarma süresi çok kısa.
Oşinograf David Mearns, BBC’ye ticari bir boru döşeme gemisinin bölgeye geldiğini söyledi. Gemi çok yetenekli ve dalgıcı aramak için gereken derinliğe ulaşma kabiliyetine sahip olacağı umulmaktadır.
“Titanic”, 1912’de Southampton’dan New York’a yaptığı ilk yolculuğunda Kuzey Atlantik’te battı ve gemideki 2.200 kişiden 1.500’den fazlasını öldürdü. Ünlü lüks yolcu gemisinin kalıntıları 1985’te keşfedildi. Hollywood yıldızları Kate Winslet ve Leonardo DiCaprio’nun oynadığı gişe rekorları kıran “Titanic” (1997) gibi filmler felakete olan ilgiyi daha da artırdı. Bilim adamları, ancak son zamanlarda, yüksek çözünürlüklü 3D görüntülerin yardımıyla, bugüne kadarki en doğru batık tasvirini sunabildiler.
Benedict von Imhoff / DPA / wue
#Konular