HAZERA TOHUMCULUK, DOMATES PAZARINA IŞIK TUTTU

Bu sene İzmir’de Orion Fuarcılık tarafından düzenlenen Agro Expo Eurasia Uluslararası Tarım ve Hayvancılık Fuarına HAZERA TOHUMCULUK damgasını vurdu.
12837505_818535368250393_1530590572_oSektöründe lider olan Hazera Tohumculuk Markasının Global Domates Ürün Müdürü Yaron Giras, gerçekleştirdiği sunumda; Dünya domates tohum pazarı, Dünya’daki domates trendleri ve Türkiye’nin bu konudaki rolü ve önemine değindi.
Öncelikle şirket hakkında bilgi veren Yaron Giras, “Hazera” markasının 1988 yılından beri Türkiye sebze tohum pazarında olduğunu belirtti. Bunun yanında, sebze yetiştiriciliği yapan çiftçiler bazında yapılan Pazar araştırmalarında ilk akla gelen markanın “Hazera” olduğunu söyledi.
Giras; “2004 yılından itibaren ise Hazera Tohumculuk ve Ticaret A.Ş. kimliği ile kendi şirketiyle Türkiye’de ar-ge, pazarlama ve satış faaliyetlerine başlamıştır. Hazera, Limagrain Şirketi’nin sebze tohumları grubunda yer alan markalarından bir tanesidir. Dünya sebze tohum ticaretini incelediğimizde Limagrain Şirketi, Dünya’nın sebze tohumları alanında en büyük ikinci şirketidir.” dedi.

Tohum Değeri Olarak Domates

Yaron Giras konuşmasında domates tohum pazarının dünya genelinde ne durumda olduğu konusuna değindi. Tohum pazarı olarak ele aldığımızda Dünya domates tohum pazarının çok büyük olduğunu vurgulayan Giras, yıllık domates tohum kullanımı dikkate alındığında Türkiye’nin ikinci sırada yer aldığını söyledi. Yaron Giras sözlerine şöyle devam etti: “Domates tohum pazarına değer olarak bakıldığında genel Dünya sıralaması Meksika, Türkiye, İtalya, Japonya, Çin, Hollanda, İspanya, Hindistan ve Amerika şeklinde sıralanmaktadır. Bu nedenle Türkiye bizim için stratejik bir pazardır.”

Domates Tüketiminde Trend Lokasyonlar

Artık dünyada hafta içi (çarşamba) ve hafta sonu (cumartesi) domatesi diye bir trend var… Tüketiciler hafta içi, günlük domates ihtiyaçları için tekli domates tercih ederken; hafta sonları sofralarını zenginleştirmek için renkli, lezzeti yüksek, değişik tiplerde domatesleri seçmektedirler. Yani tüketici hafta sonları kendini şımartmak için bu özel ürünlere daha fazla para harcayarak tüketimi körüklemektedir.

1980’lerden Günümüze Domates Pazarı

1980’ler ve günümüz domates pazarı arasında karşılaştırmada bulunan Giras şunları belirtti: “Coğrafik açıdan baktığımızda, eskiden birçok yerde domates üretilmediğini görüyoruz. Üretim ve yetiştirme sadece yaz aylarında gerçekleşiyordu. Domateslerin hastalık ve zararlılara karşı dayanıklılığı az olmakla birlikte çeşit olarak da oldukça yetersizlerdi. Bununla birlikte insanların tercihi tane ile domates almak yönündeydi. Ancak şuan çok geniş bir alanda domates üretiminin gerçekleştirildiğini görüyoruz. Ayrıca üretim zamanı sadece yaz ile sınırlı değil ve çok fazla çeşitlilikle karşı karşıyayız.”

Üreticiden Tüketiciye Zincir

Yaron Giras, üreticiden tüketiciye kadar olan zincirde her bir grup için önem taşıyan kritik noktalara parmak bastı. Üretici için dayanıklılık ve verimliliğin önem taşıdığına değinen Giras; satan kişiler için raf ömrünün uzun olması gerektiğinin değişmez bir unsur olduğunu açıkladı. Tüketici için ise görüntü, uygun fiyat, erişilebilirlik ve yüksek besin değeri gibi noktaların önem taşıdığını vurgulayan Giras, artık tüketicinin daha seçici olduğunu belirtti.